Pięć nowych wiaduktów, trzy mosty i estakada – jak ma wyglądać północna część I ramy komunikacyjnej?

Aż pięć nowych wiaduktów, trzy mosty i estakada dojazdowa mają powstać w ramach I ramy komunikacyjnej, nad którą obecnie trwają prace koncepcyjne.

Koncepcję dotyczącą tego, jak ma wyglądać północny odcinek I ramy komunikacyjnej Poznania przedstawiono podczas posiedzenia Komisji Transportu i Polityki Mieszkaniowej Rady Miasta Poznania.

To część trasy, która przebiega wokół centrum, pozwalając na zmniejszenie natężenia ruchu w poznańskim śródmieściu. Dzięki uzupełnieniu jej o brakujący północny fragment, odciążona zostanie al. Niepodległości, ul. Solna i Estkowskiego, czyli ulice niezwykle ważne na trasach północ-zachód i północ-wschód w mieście.

Koncepcja zakłada budowę trasy, która połączy skrzyżowanie ul. Pułaskiego i Przepadek z ul. Podwale, a część jej przebiegu pokrywa się z istniejącą już ul. Przepadek. Po przekroczeniu linii kolejowych, przebiega wzdłuż tych terenów, po południowej stronie. Droga przekroczy Wartę, Kanał Ulgi i Cybinę mostami przerzuconymi “w sąsiedztwie” przepraw kolejowych, a następnie połączy się z ul. Podwale węzłem drogowym, planowanym w rejonie pętli tramwajowej Zawady.

Inwestycja oznacza powstanie pięciu nowych wiaduktów – nad al. Niepodległości, ul. Ku Cytadeli, ul. Garbary, ul. Panny Marii i ul. Podwale, a także trzech mostów i estakady dojazdowej do ul. Podwale.

W koncepcji uwzględniono także możliwość rozbudowy infrastruktury kolejowej między stacjami Poznań-Główny i Poznań-Wschód, a także budowy linii tramwajowej od pętli Zawady do stacji Poznań Wschód.