Nowe rachunki bankowe do opłat za śmieci. Jak je znaleźć i co, gdy pieniądze przelano na stary rachunek?

Od Nowego Roku GOAP wprowadził nowe numery indywidualnych rachunków bankowych dla właścicieli nieruchomości, na które należy dokonywać wpłat za gospodarowanie odpadami. Informacje zostały wcześniej rozesłane do klientów, ale numer można sprawdzić także na kilka innych sposobów. Co w sytuacji, gdy opłata zostanie przez przypadek wysłana na stary numer bankowy?

Nowe numery indywidualnych rachunków bankowych obowiązują od 1 stycznia 2021. Informacje o nich, mieszkańcy otrzymali pocztą, ale właściwy numer można odnaleźć w każdej chwili.

Najprostszym sposobem jest sprawdzenie go online, na stronie Związku Międzygminnego GOAP, gdzie znajduje się wyszukiwarka numerów bankowych. Aby odnaleźć swój numer konta, należy podać numer klienta, czyli sześć ostatnich cyfr starego rachunku bankowego.

Odnalezienie nowego numeru możliwe jest także na Indywidualnym Profilu Klienta. Można go założyć wypełniając wniosek na stronie GOAP, a następnie składając go w Biurze Obsługi Klienta lub wysłać go pocztą na adres: ZM GOAP Biuro Obsługi Klienta, ul. Świętego Michała 43, 61-119 Poznań.

Swój numer rachunku można poznać także udając się osobiście do jednego z Biur Obsługi Klienta.

Co, jeśli opłata została omyłkowo wysłana na stary rachunek? GOAP uspokaja, że w takiej sytuacji przelew zostanie automatycznie zwrócony do nadawcy, ponieważ stare rachunki zostały zamknięte. Zwrot może potrwać do 3 dni roboczych. Jeśli po tym czasie pieniądze nadal nie wrócą na konto, należy skontaktować się ze swoim bankiem. W przypadku wpłaty w punkcie prowadzonych przez operatora np. Pocztę Polską, należy złożyć reklamację u operatora oraz dokonać wpłaty na właściwe konto bankowe.