Już w fazie planowania nowej trasy tramwajowej było wiadome, że część budynków będzie musiała zostać wyburzona z uwagi na kolizję z przebiegiem inwestycji.
Jak informuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie, wyburzono już ostatni z bloków, które były przeznaczone do rozbiórki. Oznacza to, że po przebudowie niezbędnych sieci uzbrojenia terenu, cały plac budowy jest już wolny od kolizji budowlanych.
Inwestycja obejmuje – poza budową samej trasy tramwajowej – również przebudowę części infrastruktury drogowej oraz budowę nowych dróg i chodników.
W tym tygodniu rozpoczęto kolejny etap prac związany z prowadzeniem robót w rejonie ul. Słowiańskiej, Bolka i Sarmackiej. Wszystkie te ulice są obecnie nieprzejezdne w miejscach, w których będą przecinać się z trasą tramwajową. Trwają tam prace rozbiórkowe, w tym frezowanie nawierzchni jezdni, by następnie przejść do przebudowy infrastruktury podziemnej.
Termin zakończenia robót jest uzależniony od warunków atmosferycznych. Prace przy ul. Słowiańskiej potrwają około pięciu miesięcy, przy ul. Sarmackiej mogą zająć pół roku, natomiast ul. Bolka zgodnie z docelowym układem komunikacyjnym nie wróci już do przejezdności dla samochodów.