Ostatnie dni konsultacji społecznej w sprawie trasy tramwajowej na Marcelin

Jeszcze tylko do piątku trwają konsultacje społeczne dotyczące budowy trasy tramwajowej na Marcelin. Badanie ankietowe dostępne jest online.

Poznański Marcelin jest rejonem Poznania, który w ostatnich latach mocno się rozrasta. Powstają nowe mieszkania i domy, a także infrastruktura biurowo-usługowa. Konieczne jest jednak zapewnienie odpowiedniej infrastruktury drogowej, nie tylko dla ruchu indywidualnego, ale przede wszystkim komunikacji zbiorowej. Właśnie dlatego Miasto Poznań chce wybudować tam trasę tramwajową.

Władze miasta podkreślają jednak, że realizacja inwestycji będzie możliwa tylko pod warunkiem, że finansowo zaangażują się w nią również inwestorzy zewnętrzni poprzez partnerstwo publiczno-prywatne. Deweloperzy budujący kolejne budynki muszą dbać także o zapewnienie odpowiedniego dojazdu swoim klientom.

Konsultacje w sprawie przebiegu trasy rozpoczęły się w połowie sierpnia i potrwają jeszcze do najbliższego piątku, 11 września.

Obecnie prowadzimy wstępne prace przedprojektowe, mające na celu analizę zasadności i sprawdzenie możliwości technicznych koncepcji trasy tramwajowej na Marcelin. Bardzo ważne jest dla nas poznanie opinii mieszkańców, dlatego serdecznie zachęcam do udziału w konsultacjach

Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu

Koncepcja dopuszcza dwa możliwe warianty przebiegu trasy tramwajowej. W obu zaczyna się ona przy skrzyżowaniu ul. Grunwaldzkiej i Grochowskiej, gdzie ma się łączyć z obecną trasą przy ul. Grunwaldzkiej. Następnie trasa przebiega ulicą Grochowską do ulicy Marcelińskiej, a dalej w kierunku zachodnim, w stronę ulicy Bułgarskiej. Dalszy przebieg torowiska rozpatrywany jest w dwóch kierunkach.

W wariancie I trasa biegnie ul. Bułgarską i Łubieńską do ulicy Kolorowej, tworząc „pętlę uliczną” przez ulice Pastelową i Jasną.

W wariancie II trasa biegnie w ul. Marcelińskiej i kończy się za skrzyżowaniem z ulicą Kolorową (obsługa trasy taborem dwukierunkowym).

Inwestycja przewiduje również przebudowę pasa drogowego, a także wykonanie tzw. cichego torowiska. W planach uwzględniono przesiadki „drzwi w drzwi” w ramach wspólnych przystanków dla tramwajów i autobusów. 

Ankieta dostępna jest na specjalnie stworzonej pod inwestycję stronie internetowej.