Jak zorganizować event ASG?

Organizacja imprezy airsoft nie jest łatwym zadaniem. Jest kilka prostych zasad i dobrych adresów, które warto wykorzystać, aby zorganizować epicki event ASG.

Czym jest airsoft?

Zainteresowanie historią oręża i militariami jest obecnie bardzo duże. W związku z tym gry militarne również cieszą się niemałą popularnością. Ich uczestnicy mają spore wymagania, ale można im sprostać, gdy skorzysta się ze sprawdzonych sposobów na organizację dobrego eventu ASG. 

Airsoft ma coraz więcej fanów, którzy przejadą setki kilometrów, aby wziąć udział w dobrej strzelance. Ze strony organizatora wymaga to konkretnych i doskonale przemyślanych przygotowań – w końcu planujemy miejsce, w którym odbędzie się regularna bitwa. 

Odpowiednie miejsce i fabuła

Zanim zaczniemy organizację eventu ASG, trzeba wybrać miejsce – najważniejsze, aby był to teren nieuczęszczany przez ludzi. W głębi lasu, na terenie opuszczonych budynków czy na otwartym polu – od tego, jak dużą powierzchnią dysponujemy, zależy liczba uczestników imprezy. Wszak co to za zabawa, której uczestnicy będą wchodzić sobie nawzajem na głowy. 

Istotna jest również fabuła – to na niej opiera się cała gra i na jej podstawie przygotowuje się mapy i rozdziela uczestnikom zadania do wykonania. Warto sięgnąć po historyczne publikacje militarne i tam poszukać inspiracji. Oczywiście miejsce, w którym odbędzie się strzelanka ASG, odgrywa tutaj ogromną rolę – musi przecież pasować do naszego scenariusza. Jeśli chodzi o rekwizyty czy dodatkowe wyposażenie, które pozostanie w klimacie zabawy, warto odwiedzić stronę https://gunfire.com/pl/

Zasady gry i bezpieczeństwo

Regulamin militarnej imprezy jest niezwykle ważny, a każdy uczestnik musi się z nim zapoznać, zanim weźmie do ręki karabin. Bardzo wyraźnie trzeba zaznaczyć przedział wiekowy uczestników oraz wymagane wyposażenie. Zawodnicy muszą doskonale wiedzieć, jakie wyposażenie jest wymagane, a czego używać nie wolno. 

Na miejscu organizator ma obowiązek dbać o bezpieczeństwo uczestników – najpierw udzielając wyczerpującej informacji. Następnie konieczna jest obserwacja przebiegu gry i kontrola respektowania zasad, np. oznaczanie wyeliminowanej osoby czy przestrzeganie czasu i miejsca respów. 

Promocja eventu

To ważny element, jeśli chcemy, aby impreza przyciągnęła wiele osób. Oczywiście media społecznościowe to najlepsze miejsce do tego, aby ogłosić takie wydarzenie i zebrać na nie odpowiednią ilość chętnych. W ogłoszeniu w mediach należy w skrócie przekazać wszystkie niezbędne dla uczestników informacje i dodać regulamin. Dzięki temu na evencie pojawią się osoby już wstępnie doinformowane. 

Dzień gry

Rzecz jasna organizator musi pojawić się na miejscu gry, zanim zaczną przybywać jej uczestnicy. Należy w odpowiednich miejscach rozmieścić elementy gry. Konieczne będą bomby, flagi i inne akcesoria, które uatrakcyjnią rozgrywkę i stworzą realistyczną scenerię. Warto zadbać o stosowne naszywki na mundury, które potem będą wartościową pamiątką dla uczestników imprezy. Ostatnim krokiem jest powitanie uczestników i krótka, rzeczowa odprawa – podział stron, wyznaczenie zadań uczestnikom oraz informacja o respach.