W przyszłym roku do taboru MPK Poznań dołączy 37 nowych autobusów elektrycznych dostarczonych przez Solaris Bus&Coach. Większość, bo 31 z nich będzie o standardowej długości 12 metrów, natomiast 6 pojazdów będzie przegubowych, 18-metrowych. Nowe pojazdy będą obsługiwały linie numer 145, 149, 163, 175, 176, 179, 190 i 193.
Zanim jednak dotrą do stolicy Wielkopolski, konieczne jest przygotowanie dla nich odpowiedniej infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego. Umowę na wybudowanie takich urządzeń podpisano dziś z konsorcjum firm Medcom i S&M Energia.
Nowa ładowarka pantografowa dwustanowiskowa powstanie na dworcu na os. Sobieskiego, natomiast na dworcu Garbary powstanie dodatkowe dwustanowiskowe urządzenie pantografowe.
Umowa zakłada budowę ładowarek także w nowych lokalizacjach. Na dworcu Górczyn zaprojektowano dwa dwustanowiskowe urządzenia pantografowe, natomiast w zajezdni przy ul. Kaczej powstanie aż 18 dwustanowiskowych urządzeń stacjonarnych, umożliwiających ładowanie poprzez wtyczkę plug-in oraz jednego dwustanowiskowego urządzenia pantografowego (obecnie „elektryki” ładują się w zajezdni przy ul. Warszawskiej). Zamówiono także trzy mobilne stacje ładowania pojazdów.