Wartostrada coraz dłuższa, a PIM ogłosiły przetarg na projekt i budowę kolejnego odcinka

Jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa łącznika na Wartostradzie przy moście Chrobrego, jednak to nie koniec dobrych wiadomości dla rowerzystów i spacerowiczów. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg na przebudowę odcinka ścieżki pieszo-rowerowej od mostu Królowej Jadwigi do mostu Przemysła I, wzdłuż wschodniego brzegu rzeki.

Dobiega końca budowa około 1,5-kilometrowego odcinka, łączącego rejon wiaduktu kolejowego z Mostem Mieszka I, który umożliwi wygodny dojazd i dojście do Bramy Poznania. Całość wyposażona jest w oświetlenie, monitoring, ławki, stojaki rowerowe i kosze na śmieci.

Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace przy budowie łącznika, który pozwoli na dogodny zjazd na Wartostradę lub zjazd z niech na most Chrobrego i ul. Estkowskiego.  Poza łącznikiem powstanie również dojście do schodów, które będą wybudowane na skarpie. Całość także będzie oświetlona i objęta monitoringiem.

To nie koniec zmian dla pieszych i rowerzystów. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i przebudowę obecnej ścieżki pieszo-rowerowej na wale przeciwpowodziowym rzeki, biegnącej w dużym stopniu przez Park nad Wartą.

Odcinek ma łącznie prawie 1,9 km, a jego nawierzchnia jest nierówna i spękana. Po przebudowie Wartostrada w tym miejscu ma być bezpieczniejsza i bardziej komfortowa. Jak podkreśla wiceprezes spółki PIM, Marcin Gołek, priorytetem przy modernizacji ma być zachowanie w jak największym stopniu istniejącej zieleni, w tym drzew. Całość zostanie oświetlona i objęta monitoringiem, co pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo użytkowników.

Trasa ma być szeroka na 6 metrów, równo podzielona po 3 metry na ścieżkę rowerową i ciąg dla pieszych. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 420 dni od dnia podpisania umowy na zaprojektowanie i przebudowę ścieżki.