W sobotę początek wakacyjnych remontów torowisk. Wiele zmian dla pasażerów na Winogradach

Wraz z rozpoczęciem wakacji rozpoczną się również wakacyjne remonty torowisk w mieście. W tym roku zaplanowane na ten okres są prace na trasie tramwajowej do pętli Wilczak, co wiąże się z koniecznością zamknięcia także pętli Połabska i Piątkowska.

Harmonogram prac remontowych został przygotowany tak, by jednocześnie przeprowadzić te, które mają wpływ na kursowanie na danej trasie. W czasie tegorocznych wakacji prowadzony będzie remont trasy prowadzącej na Winogrady.

„Kompleksowy remont torowiska ma na celu podniesienie jego jakości i trwałości. Przeprowadzone teraz prace będą procentowały w przyszłości, zapewniając po uruchomieniu trasy na Naramowice pewny, wygodny, bezpieczny i sprawny przejazd tramwajem do centrum”

Marek Grzybowski członek Zarządu MPK Poznań ds. Technicznych

Torowiska, które zostaną zmodernizowane nie miały kompleksowego remontu od połowy lat 90., a fragmenty torowiska na ul. Przełajowej nawet od połowy lat 80.

W terminie od 27 czerwca (sobota) do 31 sierpnia zostaną wykonane następujące prace:

– ulica Roosevelta (od wjazdu na PST do przystanku Poznańska): wymiana nawierzchni torowej i drogowej
Węzeł Aleja Wielkopolska /ulica Pułaskiego: kompleksowy remont węzła rozjazdowego wraz z platformami przystankowymi, wymiana łuku torowiska na ulicach Małopolska/Wołyńska,

– ulica Pułaskiego (od węzła przy Al. Wielkopolskiej do ul. Przepadek): wymiana nawierzchni torowej i drogowej na przejazdach

– ulica Przełajowa (od ul. Winogrady do zakresu budowanej trasy na Naramowice):  kompleksowy remont torowiska i przystanków

Prace spowodują konieczność wprowadzenia zmian z transporcie. Remont uniemożliwi bowiem dojazd do trzech pętli tramwajowych zlokalizowanych przy ulicach: Wilczak, Połabskiej i Piątkowskiej. Na czas prac zostaną one zamknięte, a linie na których dojeżdżają  do nich tramwaje numer 3 i 4 (Wilczak, Połabska) oraz 11 (Piątkowska) zostaną zawieszone. Zmienione zostaną także trasy linii nr 9 i 10.

„Dziewiątka” pojedzie skróconą trasą (bez dojazdu do pętli Piątkowska) – na moście Teatralnym skręci w lewo i przez Kaponierę i Św. Marcin wróci na swoją trasę do Dębca.

Z kolei „dziesiątka” nie będzie dojeżdżać do Połabskiej, lecz będzie kursować z Dębca przez Wildę, most Teatralny, centrum, Śródkę oraz ronda Rataje i Starołęka na Starołękę.

W celu zapewnienia obsługi pasażerskiej częściej w komunikacyjnym szczycie będą kursowały autobusy linii numer 169, 190 i 193, a linia nr 169 dodatkowo będzie miała zmienioną trasę w rejonie Winograd – autobus pojedzie ulicą Winogrady. Autobus linii 169 będzie się zatrzymywał m. in. na tymczasowym przystanku Os. Pod Lipami gdzie zatrzymywać się będą także autobusy linii nr 182 i 234, co ułatwi przesiadki.

Linie nr 3, 4, 11 – zawieszone

Linia numer 9:

DĘBIEC – … – Fredry – Roosevelta – RONDO KAPONIERA – Święty Marcin – Marcinkowskiego – … – DĘBIEC

Linia numer 10:

STAROŁĘKA – Starołęcka – Zamenhofa – Jana Pawła II – Rondo Śródka -Wyszyńskiego – Estkowskiego – Małe Garbary – pl. Wielkopolski – pl. Ratajskiego – Fredry – Roosevelta – Matyi – … Wierzbięcice – 28 Czerwca 1956 – DĘBIEC

Linia numer 160:

STRZESZYN – … – al. Wielkopolska – Pułaskiego – Libelta – al. Niepodległości – Solna – … – GARBARY

Przejazd w kierunku pętli Strzeszyn będzie realizowany po swojej stałej trasie

Jednocześnie wyłączone z eksploatacji zostaną następujące przystanki autobusowe: Nowowiejskiego (w kierunku al. Niepodległości) oraz Wielkopolska – przystanek na ulicy Pułaskiego w kierunku ulicy

Przepadek (uruchomiony zostanie przystanek tymczasowy na al. Wielkopolskiej).

Uruchomiony zostanie dodatkowy przystanek autobusowy: Wielkopolska – przystanek dla autobusów linii nr 160, 164, 236 oraz 246 jadących w kierunku ulicy Nad Wierzbakiem zlokalizowany na al.Wielkopolskiej po skręcie z ulicy Pułaskiego.

Linia nr 169 – wzmocnienie częstotliwości kursowania do co 12 minut w szczycie komunikacyjnym i zmiana trasy przez ulicę Winogrady

OS. KOPERNIKA- … – Przepadek – Winogrady – Murawa – … – OS. ŁOKIETKA

Linia nr 190 – wzmocnienie częstotliwości kursowania do co 15 minut zarówno w szczycie komunikacyjnym jak i poza szczytem

Linia nr 193 – wzmocnienie częstotliwości kursowania do co 15 minut w szczycie komunikacyjnym