Salon Voyager Group i #Będziedobrze

Wybuch pandemii sprawił, iż świat stanął w miejscu. W jednej chwili znaleźliśmy się w nowej rzeczywistości. Koronawirus uderzył w branżę motoryzacyjną z niezwykłą siłą zarówno w Polsce jak i na całym świecie. W diametralny sposób zmienił sposób życia i pracy nas wszystkich. Wraz z początkiem wybuchu pandemii w Voyager Group – poznańskiej firmie motoryzacyjnej, dealerstwie Jeepa i Alfy Romeo oraz Mazdy, autoryzowanym serwisie Mercedes-Benz w Poznaniu, zostały wprowadzone zasady, mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa zarówno Klientom, jak i pracownikom firmy.

Procedury zostały wdrożone we wszystkich obszarach firmy.  Dotyczyły zarówno salonów sprzedaży jak i obsługi klientów w serwisie. Poza podstawowymi wymogami sanitarnymi związanymi z higieną – dezynfekcją rąk, noszeniem maseczek oraz rękawiczek, były to działania oparte na ograniczeniu liczby Klientów w salonie i serwisie poprzez wcześniejsze umawianie spotkań. Zapewniliśmy bezpieczny dystans między Klientami, a pracownikami oraz między samymi Klientami oczekującymi na odbiór samochodu w poczekalni.

We wszystkich naszych serwisach: Mercedes-Benz, Jeep i Alfa Romeo oraz Mazda, wprowadziliśmy rozwiązania w myśl zasady maksimum bezpieczeństwa, minimum formalności co oznacza, iż stosowaliśmy skróconą formę przyjęcia Klienta do serwisu. Podczas przyjmowania samochodu do serwisu, wszelkie punkty dotykowe w aucie były przez doradcę dezynfekowane oraz zabezpieczane folią. Samochody po wykonanym przeglądzie były ozonowane.

Nietypowe sytuacje wymagają niecodziennych działań dlatego też uruchomiliśmy szereg nowatorskich rozwiązań, dzięki którym Klient miał możliwość wirtualnych odwiedzin w naszych salonach, komfortowo i bezpiecznie- w zaciszu własnego domu. W okresie największych restrykcji zrezygnowaliśmy z przeprowadzania  jazd testowych oraz ograniczyliśmy godziny pracy salonów i serwisów. W salonie Mazdy oraz Jeepa i Alfy Romeo, codziennie dyżurowali doradcy handlowi, którzy obsługiwali Klientów zdalnie poprzez video rozmowy online. Dodatkowo Klienci mieli i nadal mają możliwość korzystania z czatu internetowego z konsultantem przez 7 dni w tygodniu.

Obecnie wróciliśmy do przeprowadzania jazd testowych przy zachowaniu najwyższych standardów bezpiecz eństwa. Ponieważ jazdy próbne odbywają się w obecności handlowca, zarówno doradca jak i Klient muszą mieć założone maseczki oraz rękawiczki. Po każdej jeździe, samochody demonstracyjne są każdorazowo dezynfekowane oraz wietrzone przez 10 minut.

Wybuch pandemii stał się swoistym wyzwaniem, któremu wszyscy musimy stawić czoła. W trybie natychmiastowym musieliśmy przeorganizować naszą dotychczasową pracę i dostosować ją do obecnej, bardzo trudnej sytuacji.  Wdrożyliśmy nowe technologie, które rozwinęły kompetencje naszych zespołów. Nowe narzędzia, które pozwoliły na stały kontakt z klientem online, znakomicie się sprawdziły i zostaną już z nami na stałe. Motoryzacja jest tą branżą, na której koronawirus odcisnął bardzo duże piętno. Odbudowa rynku sprzedaży samochodów zajmie jeszcze dużo czasu, ale przede wszystkim bądźmy dobrej myśli.