Czy Poznań może wprowadzić swoje prawo regulujące miejskie hulajnogi?

Kraków chce zrobić porządek z elektrycznymi hulajnogami. Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie powiedział, że operatorzy hulajnóg będą musieli ograniczyli ich prędkość do około 15 kilometrów na godzinę. W mieście wyznaczone będą też specjalne parkingi. We wszystkich miastach w Polsce mamy podobny problem. 

W samym Poznaniu działa parę wypożyczalni, które mimo starań firm serwisowych sprawiają duży problem na chodnikach. Czy władze miasta mają pójść w ślady Krakowa i wprowadzić swoje regulacje?
Przepisy regulujące zasady poruszania się hulajnogami miały wejść w życie wiosną, jednak rządzący mają w tej kwestii opóźnienie.

– Zapowiadaliśmy te regulacje, niestety czas epidemii spowodował, że konsultacje społeczne zostały przerwane, albo inaczej, zostały przedłużone do 15 czerwca – tłumaczył minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.