#CityIsReady – Poznań wśród miast promujących bezpieczną turystykę

Polskie miasta, które brały udział w kampanii #CityWillWait rozpoczęły kolejną odsłonę akcji mającej na celu promocję turystyczną z zapewnieniem, że są gotowe na bezpieczne przyjęcie gości. Hasłami przewodnimi są #CityIsReady i #Jesteśmy Gotowi.

Akcja #CityWillWait powstała w czasie surowych ograniczeń i obostrzeń wprowadzonych w związku z pandemią koronawirusa. Biorące w niej udział miasta przypominały o atrakcjach i miejscach, które warto zobaczyć, gdy obostrzenia będą stopniowo znoszone. W ten sposób mogły promować się wśród mieszkańców i turystów, budując rzeszę odbiorców i potencjalnych zwiedzających. Dzięki wsparciu mediów informacje o akcji dotarły do 1,4 miliona odbiorców, a do trwającej od początku kwietnia akcji zaczęły dołączać kolejne miasta. Akcja została zainicjowana przez Gdańsk, który zaprosił do niej Łódź, Poznań i Warszawę. Następnie dołączyły do niech: Lublin, Olsztyn, Toruń, Sopot, Kielce, Kraków, Opole, Gdynia i Szczecin.

Kampania zyskała także uznanie poza granicami państwa. Znalazła się w katalogu dobrych praktyk “An ECM Guide to Sustainable Recovery”, wydanym przez European Cities Marketing – europejską sieć, zrzeszającą ponad sto miast.

Po zniesieniu części obostrzeń, w tym przede wszystkim tych dotyczących działalności hoteli oraz miejsc kultury i gastronomii, ruch turystyczny powoli zaczął być widoczny. Biorące udział w kampanii miasta postanowiły ją kontynuować, tym razem pod hasłem #CityIsReady i #JesteśmyGotowi. Akcja ma na celu promocję i dotarcie do turystów z zapewnieniem, że miasta są przygotowane na bezpieczne przyjęcie gości.

Promowane są przede wszystkim już dostępne atrakcje i formy spędzania wolnego czasu. Szczególnie duże zainteresowanie widoczne jest w atrakcjach związanych z naturą, dlatego każde z miast stara się wykorzystać swoje możliwości w jak największym zakresie. W Poznaniu plusem są m.in. liczne jeziora, parki oraz tereny nadwarciańskie i przygotowane tam atrakcje.

Przekazywane są również informacje dotyczące m.in. tras rowerowych i systemu wypożyczania rowerów, restauracji i punktów gastronomicznych czy ciekawych miejsc na świeżym powietrzu.

O tym, które miasta są gotowe na przyjęcia turystów i co mają do zaproponowania można się dowiedzieć ze stron internetowych i kanałów społecznościowych