Poznańska Żabka angażuje się w działania na rzecz walki z pandemią

Bezpieczeństwo i zdrowie Polaków to w czasie pandemii koronawirusa priorytet dla sieci sklepów Żabka. Dlatego już w połowie marca sieć zadeklarowała 4,5 mln zł na działania związane z zagrożeniem epidemiologicznym, oddając tę kwotę do dyspozycji Ministerstwa Zdrowia. Żabka przeznaczyła także 2 mln zł na zakup testów w kierunku SARS-CoV-2 i wspólnie z użytkownikami aplikacji żappka zebrała 2 mln zł na rzecz 16 szpitali zakaźnych. Sieć dokłada też starań, by franczyzobiorcy sklepów w jak najmniejszym stopniu odczuli w tym trudnym okresie dodatkowe obciążenia.

Żabka na bieżąco obserwuje rozwój sytuacji związanej z COVID-19 i dostosowuje swoje działania m.in. do instrukcji przekazanych przez NFZ, zaleceń WHO, zapisów specustawy i rządowych wytycznych. 

Według Żabki warunkiem niezbędnym do skutecznego zmierzenia się z obecną sytuacją nadzwyczajną jest wspólne działanie. Dlatego lista aktywności podjętych przez Żabkę jest długa. Sieć w ramach współpracy z Urzędem Miasta Poznania i społecznością lokalną realizuje dostawy produktów spożywczych dla laborantów, personelu poznańskiego Sanepidu oraz pracowników poznańskich szpitali zakaźnych i kierowców karetek pogotowia. A dzięki zaangażowaniu franczyzobiorców i pracowników Żabki produkty spożywcze trafiają także do pracowników ochrony zdrowia w innych częściach kraju.

Żabka nie zapomina o franczyzobiorcach sklepów. Dlatego, z myślą o przystosowaniu placówek do nowych, wynikających z zagrożenia koronawirusem warunków, otrzymują oni specjalne subwencje finansowe. Dodatkowo franczyzobiorcy dostali pakiet informacji, m.in. plakaty i ulotki dla klientów, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, kontakty do Wojewódzkich i Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych. Codziennie trafiają do nich także aktualne informacje wraz z przypomnieniem, jak ważne jest zachowanie wszelkich zaleceń.

W trosce o klientów sieć m.in. prowadzi dostawy maseczek ochronnych przeznaczonych do sprzedaży. Co istotne, dystrybuując maseczki (ok. 30 mln sztuk), Żabka Polska oraz franczyzobiorcy całkowicie zrezygnowali z zysku, oferując klientom towar po cenie zakupu.