Nextbike wydał oświadczenie w sprawie dalszego funkcjonowania Poznańkiego Roweru Miejskiego w związku ze złożonym wnioskiem o upadłość i otwarcie przyspieszonego postępowania układowego

Autor: A. Karczewska fot. redakcja
REKLAMA

Spółka Nextbike Polska, będąca udziałowcem spółki NB Poznań, która jest operatorem Poznańskiego Roweru Miejskiego, złożyła wniosek o upadłość i otwarcie przyspieszonego postępowania układowego. Co to oznacza dla użytkowników poznańskiego systemu rowerów miejskich?

O problemach finansowych Nextbike Polska mówiło się od dawna. Jak się okazuje, panująca epidemia koronawirusa zdecydowanie "nie pomogła" w podniesieniu się z problemów. Wręcz przeciwnie - mniejsze zainteresowanie ze strony użytkowników, a także ponad miesiąc zawieszenia działalności systemów rowerów miejskich w całej Polsce w związku z zakazem wprowadzonym przez rząd, pogorszyły sytuację.

"Nextbike Polska S.A., podobnie jak wiele innych firm z branży transportowej, boryka się obecnie z gwałtownym spadkiem przychodów w związku z obowiązującym do 1 kwietnia do 5 maja br. zakazem korzystania przez użytkowników z rowerów miejskich."
fragment oświadczenia Nexbike Polska SA

Problemem są również zaległości finansowe ze strony partnera biznesowego w zakresie uzyskiwania przychodów z reklam, czyli Synergic. Także i to ma wpływ na pogorszenie się sytuacji finansowej spółki.

Zdaniem zarządu spółki, postępowanie restrukturyzacyjne ma pomóc w osiągnięciu porozumienia z wierzycielami, w tym z bankami finansującymi spółkę i ustalenia nowych zasad spłat zobowiązań spółki.

Jaka przyszłość czeka 39 systemów rowerów miejskich na terenie Polski w tym Poznański Rower Miejski? Jak zapewnia w oświadczeniu spółka, sytuacja spółki nie wpłynie na uzytkowników. Systemy w całym kraju mają dalej funkcjonować "normalnie".

"Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom, zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać. Liczymy na wsparcie i współpracę władz miejskich tak, aby rower nie stał się pierwszą biznesową ofiarą pandemii w transporcie publicznym w Polsce"
Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska S.A.
Komentarz został wysłany. Dziękujemy!
 Błąd: {{error}}
{{ comment.disabled == 1 ? '[Treść usunięta przez Administratora]' : comment.content}}
{{ comment.author}}, {{ comment.createdDate}}
{{comment.error}}
  • 1

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ruch drogowy

REKLAMA
REKLAMA