Łącznie przebudowanych będzie 95 wiaduktów i mostów. Pod wiaduktami powstaną nowe jezdnie, a w niektóych miejscach także chodniki i drogi rowerowe.
W Wielkopolsce efekty prac modernizacyjnych w tym zakresie można obecnie oglądać m.in. we Wronkach, gdzie nad Wartą postawiono już nowe filary i część stalową kolejowej przeprawy. Prace prowadzone są etapami, co zapewnia możliwość utrzymania ciągłości funkcjnowania linii i przejazdów.
Modernizacja linii Poznań-Szczecin realizowana jest na odcinkach Poznań-Wronki, Wronki-Słonice, Słonice-Szczecin Dąbie. Obejmuje wymianę torów i sieci trakcyjnej oraz remont i przebudowę peronów na trasie. Można z nich korzystać już m.in. na stacjach i przystankach Poznań Wola, Kiekrz i Pamiątkowo.
Dzięki inwestycji możliwe będzie zwiększenie prędkości przejazdów pociągów na trasie pomiędzy Poznaniem a Szczecinem do 160 km/h, co skróci czas przejazdu o nawet 50 minut w przypadku najszybszych pociągów. Komfort i bezpieczeństwo podróży poprawi m.in. nowoczesny system sterowania oraz modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych.
Inwestycja będzie realizowana do końca 2022 roku. To jedna z największych inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Koszt to ok. 4 mld złotych, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi ok. 2 mld złotych.