Poznań za pół ceny 2020 – z wirtualnej edycji skorzystało ponad 100 tysięcy ludzi

Trzynasta edycja akcji Poznań za pół ceny była zdecydowanie nietypowa, choć nie do końca pechowa. Z uwagi na epidemię koronawirusa, nie mogła odbyć się w tradycyjny sposó. Organizatorzy postanowili jednak nie rezygnować z jej organizacji i przenieśli akcję do świata online. W wirtualnej edycji udział wzięło ponad 100 tysięcy osób.

Epidemia koronawirusa w ogromnym stopniu wpłynęła na branżę turystyczną i gastronomiczną. Wprowadzone ograniczenia uniemożliwiły też przeprowadzenie popularnej akcji Poznań za pół ceny w tradycyjny sposób. Organizatorzy nie chcieli jednak rezygnować z niej w całości, dlatego z pomocą możliwości, jakie daje technologia, przeniesiono ją do strefy wirtualnej. Wszystko po to, by wesprzeć lokalną branżę turystyczną, jednocześnie promując miasto.

Akcja trwała od 2 do 10 maja. W ofercie nie zabrakło atrakcyjnych voucherów na usługi turystyczne, gastronomiczne czy kulturalne w promocyjnych cenach. Przygotowano również szereg wirtualnych atrakcji i wycieczek turystycznych.

Vouchery do wykorzystania w przyszłości zaoferowało 38 hoteli, lokali gastronomicznych, instytucji kultury, muzeów czy innych atrakcji. Do akcji dołączyły również popularne w stolicy Wielkopolski atrakcje i miejsca, takie jak np. Brama Poznania czy Muzeum Czekolady oraz KKS Lech Poznań.

Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyły się wirtualne spacery, które odbywały się codziennie. Pozwalały na wirtualne zwiedzanie z przewodnikiem m.in. poznańskiego Starego Miasta, Muzeum Broni Pancernej, Skansenu Miniatur Szlaku Piastowskiego w Pobiedziskach czy Ostrowa Tumskiego w Poznaniu. Łącznie 9 spacerów obejrzało ponad 113 tysięcy osób.

Oprócz tego w ramach akcji obyło się również ponad 20 zwiedzań online oraz 14 inicjatyw partnerskich i towarzyszących.

Dzięki współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Berlinie akcja zyskała dodatkową promocję na rynku niemieckim. „Poznań za pół ceny” był wspierany także przez inne ZOPOT-y i placówki zajmujące się promocją Polski zagranicą.

Organizatorem akcji podobnie jak w ubiegłych latach była Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.