W przyszłym tygodniu ruszy nowa usługa dla poznańskich seniorek i seniorów. Pod specjalnym numerem telefonu: 603 489 205 pracownicy CIS udzielać będą porad cyfrowych.
Dyżury trwać będą w godz. 10-14, od poniedziałku do środy.
Konsultanci wytłumaczą, jak wysłać e-mail, zgrać zdjęcia z telefonu czy pobrać z Internetu aplikacje i komunikatory czyli programy, które umożliwiają bezpłatne rozmowy i wideorozmowy.
Podpowiedzą, jak założyć konto na Facebooku i innych portalach społecznościowych i jak bez wychodzenia z domu dotrzeć do bezpłatnych materiałów do samodzielnej nauki obsługi nowych urządzeń. Pomogą też wyszukać w Internecie potrzebne informacje, podpowiedzą z których bezpiecznych stron korzystać.
Pracownicy Centrum pomogą też w innych problemach, związanych z nowymi technologiami, pod warunkiem, że nie będą one wymagały udzielania danych wrażliwych: haseł dostępu do kont, nazwiska, numeru PESEL itp.
Na konsultacje nie będą obowiązywały zapisy. Osoba pełniąca dyżur po zakończeniu konsultacji będzie starała się oddzwaniać na nieodebrane połączenia (zgodnie z kolejnością zgłoszenia).
Konsultacja jest doraźnym (najczęściej jednorazowym) wsparciem i nie stanowi elementu kursu ani innej formy cyklicznej nauki w zakresie nowych technologii. Czas konsultacji jest dostosowywany do konkretnego zagadnienia i potrzeby, jednak w założeniu pracownik będzie mógł udzielić osobom dzwoniącym minimum trzech porad w ciągu godziny.