Wydruk potwierdzenia transakcji bywa potrzebny np. w sytuacjach, w których potrzebny jest dowód zakupu biletu podczas składania reklamacji. Szczególnie, gdy płatność odbywa się gotówką, bywa, że wydruk jest jedynym potwierdzeniem transakcji. Z myślą m.in. o takich sytuacjach, klient może wybrać czy chce go wydrukować czy też nie.
Jak wyjaśnia ZTM, część osób, choć potwierdzała chęć otrzymania wyruku to go nie odbierała lub wyrzucała tuż obok biletomatu, często na ziemię, chodnik czy trawnik, zamiast do kosza.
Wydruki zaśmiecały środowisko, dlatego ZTM Poznań, wraz z operatorami biletomatów stacjonarnych zdecydował się na zmiany. Jedną z nich jest zmiana komunikatu na końcu transakcji, by nie było wątpliwości, że wydruk potwierdzenia nie jest koniecznością. Obecnie brzmi on: „Transakcja zakończona. Odbierz resztę. Dziękujemy za skorzystanie z naszych usług. Czy wydrukować potwierdzenie transakcji?”.
Jednocześnie podjęto decyzję o zamontowaniu kolejnych koszy na śmieci w okolicach biletomatów, ponieważ obecnie nie zawsze ma to miejsce. ZTM ma nadzieję, że w ten sposób osoby, które jednak będą chciały od razu wyrzucić potwierdzenie (lub cokolwiek innego) nie będą już zaśmiecać okolicy, a wykażą się kulturą i dobrym wychowaniem korzystając z koszy.
Kosze na śmieci montowane są sukcesywnie w kolejnych miejscach.