Budowa trasy tramwajowej na Naramowice – wkrótce zamkną ul. Naramowicką

Wraz z postępem prac przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice wraz z nowym układem drogowym, zbliża się również termin zamknięcia ul. Naramowice.

Niedługo inwestycja wejdzie w fazę zasadniczych prac związanych z budową nowych odcinków trasy tramwajowej na Naramowice wraz z ul. Nową Naramowicką oraz bezkolizyjnym węzłem Naramowicka/Lechicka. Obecnie dobiega końca procedura uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie spodziewa się uzyskania decyzji w przyszłym tygodniu, dzięki czemu możliwe będzie przekazanie terenu budowy i rozpoczęcie prac budowlanych.

Choć to dobra wiadomość pod względem inwestycyjnym, to kierowcy będą musieli liczyć się z utrudnieniami. Na czas prowadzonych prac częściowo zamknięta dla ruchu będzie ul. Naramowicka, na odcinku od ul. Słowiańskiej do ul. Lechickiej.

Całkowite wyłączenie z ruchu poszczególnych odcinków drogi pozwoli skrócić czas trwania robót, które wstępnie w ramach tego etapu nie powinny trwać dłużej niż rok.

Ruch zostanie wstrzymany na dwóch odcinkach ul. Naramowickiej: od ul. Słowiańskiej do zjazdu przy ul. Naramowickiej 31 (przed przystankiem autobusowym) oraz od ul. Serbskiej do ul. Lechickiej (nie dotyczy dojazdów do posesji). Przejezdne w obu kierunkach pozostaną ulice przecinające ul. Naramowicką, czyli ul. Serbska oraz ul. Włodarska/Ziarnista. Skrzyżowanie ulic Lechickiej i Naramowickiej nie zostanie całkowicie zamknięte, ale zmieni się organizacja ruchu. W ramach prac przygotowawczych od 17 kwietnia powstają tam specjalne łącznice, które umożliwią wyłączenie z ruchu centralnej części skrzyżowania. Jedna łącznica budowana jest w północno-zachodniej części, przy stacji paliw Lotos. Druga natomiast w ciągu ul. Lechickiej, w relacji wschód-zachód. Ponadto jezdnia ul. Lechickiej zostanie poszerzona pomiędzy ul. Murawa a wjazdem na stację paliw. Dzięki tym pracom wydzielona zostanie infrastruktura pod obsługę autobusów komunikacji miejskiej w czasie zasadniczych robót budowlanych.

Znacząco uprzywilejowana w trakcie realizacji inwestycji zostanie komunikacja miejska. Buspasy wytyczone zostaną nie tylko na trasach bezpośrednich objazdów, ale także na ulicach oddalonych od inwestycji. Ich zadaniem będzie usprawnienie przejazdu linii służących jako alternatywny dojazd – np. do centrum Poznania. 

W czasie prowadzonych prac zmienią się trasy niektórych autobusów.

O wszystkich zmianach, zarówno kierowcy jak i pasażerowie będa informowani wraz z postępem prac.