Już po raz 13. studenci Politechniki Poznańskiej wezmą udział w prestiżowych międzynarodowych zawodach SAE Aero Design

Autor: A. Karczewska fot. Hieronim Dymalski
REKLAMA

Już po raz 13. członkowie Akademickiego Klubu Lotniczego Politechniki Poznańskiej staną do rywalizacji w prestiżowych zawodach SAE Aero Design. Studenci zaprezentują autorskie modele bezzałogowych statków powietrznych i powalczą z drużynami z całego świata. Wyjazdy na zawody możliwe są m.in. dzięki dofinansowaniu ze strony Miasta.

Prestiżowe międzynarodowe zawody SAE Aero Design skierowane są do studentów uczelni technicznych. Uczestnicy rywalizacji muszą samodzielnie zaprojektować i zbudować zdalnie sterowane samoloty, które będą w stanie przenieść ciężar. Przed komisją prezentowane są nie tylko same modele, ale także ich możliwości - odbywa się oficjalny lot z obciążeniem, który jest oceniany przez sędziów.

Studenci Politechniki Poznańskiej staną do rywalizacji już po raz 13. Podobnie jak w latach ubiegłych, wyjazd zostanie zrealizowany przy dofinansowaniu z budżetu miasta.

„Bardzo się cieszę, że poznańscy studenci będą po raz kolejny reprezentować nasze miasto na tak prestiżowych zawodach. Start w SAE Aero Design to dla nich nie tylko wyzwania techniczne, ale także szansa na zaprezentowanie swojej wiedzy i umiejętności przed przedstawicielami gigantów amerykańskiego przemysłu lotniczego. Jest mi niezmiernie miło, że znów możemy finansowo wspierać ten wyjazd. Mam nadzieję, że będzie on równie owocny jak poprzednie”
Katarzyna Kierzek-Koperska, zastępczyni prezydenta miasta



Zawody odbędą się w przyszły weekend, w dniach 6-8 marca na Florydzie w USA oraz w dniach 3-5 kwietnia w Teksasie. W komisji sędziowskiej zasiądą inżynierowie z największych koncernów lotniczych.

Poznańscy studenci wystartują w dwóch kategoriach, czyli w klasie Regular i klasie Micro. Tegoroczna rywalizacja będzie jednak różniła się od tej w poprzednich edycjach.

„Regulamin zawodów dla klasy Regular znacznie się zmienił. Przez to wymogi i zadania stawiane przed nami, a nawet zasady rozgrywania konkurencji lotnych, będą zupełnie inne. Konieczne było zaprojektowanie i zbudowanie zupełnie nowego samolotu. W tym roku nasza konstrukcja jest bardzo lekka i wytrzymała. Dodatkowo postawiliśmy na aerodynamikę, dzięki czemu ulepszyliśmy jej właściwości lotne”
Jan Dominiak, Akademicki Klub Lotniczy Politechniki Poznańskiej



Samolot startujący w klasie Regular ma ponad 3 metry rozpiętości skrzydeł, napędza go silnik elektryczny o mocy 1000 watów. Konstrukcję wykonano w większości ze sklejki lotniczej, która dodatkowo jest umocniona elementami aluminiowymi. Jak zapewniają twórcy, jest w stanie podnieść więcej niż sam waży, jednak dokładnej wartości nie mogą podać przed zawodami.

Z kolei samolot przygotowany do rywalizacji w klasie Micro ma niecały metr rozpiętości skrzydeł, a także ponad 80 cm długości. Napędzany jest silnikiem o mocy 20 watów.

Studenci pracowali nad swoim projektem pod okiem dr inż. Radosława Górzeńskiego, wykładowcy Politechniki Poznańskiej.

Komentarz został wysłany. Dziękujemy!
 Błąd: {{error}}
{{ comment.disabled == 1 ? '[Treść usunięta przez Administratora]' : comment.content}}
{{ comment.author}}, {{ comment.createdDate}}
{{comment.error}}
  • 1

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ruch drogowy

REKLAMA
REKLAMA