Ul. Taczaka i Garncarska w nowej odsłonie. Wprowadzono stałą organizację ruchu

Przebudowa ulic Taczaka i Garncarskiej dobiega końca, dzięki czemu w piątkowy poranek można było otworzyć ulice dla ruchu i wprowadzić stałą organizację ruchu. Wśród ostatnich prac, które jeszcze muszą zostać wykonane są nasadzenia zieleni. Obie ulice zyskały nowy wygląd i stały się przyjaźniejsze dla mieszkańców i użytkowników.

Przebudowa ulic rozpoczęła się w maju 2019 roku. Ulice zostały przebudowane tak, by zapewnić większy komfort i bezpieczeństwo poruszania się po nich przy jednoczesnym podniesieniu jakości życia w okolicy.

Elementy drogi,  czyli chodniki, jezdnia oraz miejsca parkingowe zyskały nową, kamienną nawierzchnię. Obie ulice zostały oświetlone i objęte monitoringiem miejskim, co ma zwiększyć bezpieczeństwo.

Priorytetem przy przebudowie byli piesi uczestnicy ruchu oraz rowerzyści, dlatego ulice stały się przestrzeniami o uspokojonym ruchu. Zamontowano ławki oraz stojaki rowerowe. Docelowo pojawi się tu również stacja roweru miejskiego. Co ważne, przy nowej organizacji ruchu, która wprowadza strefę zamieszkania, piesi mogą poruszać się całą szerokością ulicy i mają pierwszeństwo przed pojazdami. Kierowcy mogą korzystać z ulic, a także parkować tu swoje samochody w wyznaczonych miejscach – na ulicach ustawiono także parkometry.

Podczas przebudowy skupiono się również na potrzebach różnych grup społecznych, które będą poruszać się po ulicach. Usunięto bariery architektoniczne takie jak m.in. wysokie chodniki i krawężniki.

Od dzisiaj można korzystać z przebudowanych tras zgodnie z nową, stałą organizacją ruchu.

Na ul. Taczaka będzie odbywał się w jednym kierunku tak jak przed przebudową, czyli od skrzyżowania z ul. Kościuszki do ul. Ratajczaka. Natomiast ul. Garncarską można jechać od ul. Taczaka w stronę skrzyżowania z ul. Św. Marcin. Wjazd i wyjazd odbywać się będzie poprzez wyniesione skrzyżowania przy ul. Kościuszki, Ratajczaka i Św. Marcin. Ulice Taczaka i Garncarska będą tzw. strefą zamieszkania dostępną dla wszystkich uczestników ruchu: pieszych, rowerzystów, kierowców.

Podczas inwestycji przebudowano także infrastrukturę podziemną w ramach współpracy i koordynacji prac z zarządcami sieci cieplnej i gazowej. W ten sposób nie tylko zmniejszono okres utrudnień dla mieszkańców, ale także obniżono koszty dla wszystkich podmiotów prowadzących prace.

Obecnie do wykonania pozostały jeszcze nasadzenia zieleni, w tym drzew i zieleni niskiej. Miejsca pod nie zostały już przygotowane. Choć planowane było to na drugą połowę marca to z uwagi na dobre warunki atmosferyczne, prawdopodobnie nasadzenia zostaną wykonane wcześniej, jeszcze w lutym.

Inwestycja kosztowała ok. 8 mln złotych.