Wartostrada jeszcze dłuższa, z oświetleniem i monitoringiem. Rusza kolejny etap prac

Rozpoczyna się budowa kolejnego odcinka Wartostrady, który powstanie wzdłuż Bramy Poznania. Dzięki temu popularna trasa pieszo-rowerowa będzie jeszcze dłuższa i dotrze do jednej z głównych atrakcji w mieście. Jednocześnie rozpoczyna się montaż m.in. oświetlenia i monitoringu na odcinku wzdłuż Szelągu.

Wartostrada to trasa pieszo-rowerowa wzdłuż brzegów Warty w Poznaniu, która jest jednym z głównych elementów rewitalizacji terenów nadwarciańskich mających na celu zachęcenie mieszkańców do spędzania terenów nad rzeką.

Najnowszy odcinek drogi będzie miał 1,5 kilometra i powstaje przy Bramie Poznania, niedaleko Cybiny. Połączy rejon wiaduktu kolejowego z mostem Mieszka I. Podobnie jak pozostałe odcinki trasy, będzie miał również oświetlenie, monitoring, a także małą architekturę taką jak np. ławki, stojaki rowerowe i kosze na śmieci.

Wykonawca przejął już plac budowy i może rozpocząć prace, które ma zakończyć jeszcze w połowie 2020 roku.

Jednocześnie na gotowym już odcinku w rejonie parku Szelągowskiego i Wilczaka do ul. Serbskiej, rozpoczyna się montaż oświetlenia, monitoringu i małej architektury. Prace te wiążą się z tymczasowym zamknięciem Wartostrady na odcinku od zjazdu w rejonie skrzyżowania ul. Szelągowskiej i Garbary do plaży miejskiej na Szelągu. Zamknięcie planowane jest na 24 lutego, czyli najbliższy poniedziałek. Utrudnienia mają potrwać do końca kwietnia.

To nie koniec prac na Wartostradzie. Niedługo ruszą prace przy budowie dwóch nowych wiat rowerowych: przy ul. Ewangelickiej oraz przy dworcu autobusowym Garbary. 

Z kolei na przełomie marca i kwietnia do użytku zostanie oddany gotowy już odcinek trasy między mostem Królowej Jadwigi a parkiem w Starym Korycie Warty.  Jeszcze w tym roku ma powstać również łącznik, który umożliwi zjazd na Wartostradę z mostu Bolesława Chrobrego.