Choć dawniej azbest można było spotkać niemal na każdej budowli, to od lat wiadomo, że jest on bardzo szkodliwy nie tylko dla człowieka, będąc substancją rakotwórczą, ale także dla środowiska. Właśnie dlatego ważne jest nie tylko usunięcie wszelkich materiałów, które go zawierają, ale także odpowiednie jego unieszkodliwienie.
Miejski program pozwala na uzyskanie wsparcia finansowego przy usuwaniu tej niebezpiecznej substancji.
W tym roku na ten cel zarezerwowano 330 tysięcy złotych, a jeden wnioskodawca może uzyskać maksymalnie 33 tysiące złotych.
Co ważne, zwrot kosztów jest możliwy tylko w sytuacji, gdy działania związane są z inwestycją lub jej częścią, czyli np. Pokrycia dachowe, elewacje czy inne elementy na obiektach są wymieniane na nowe po usunięciu warstwy z azbestem. Konieczne jest przejście wszystkich etapów programu:
– złożenie wniosku i podpisanie umowy o udzielenie dotacji
– demontaż wyrobów zawierających azbest
– zapakowanie i przygotowanie do transportu oraz sam transport
– unieszkodliwienie na składowisku odpadów niebezpiecznych
– złożenie rozliczenia dotacji
Środki finansowe zostaną przekazane dopiero po zakończeniu inwestycji i złożeniu rozliczenia dotacji oraz dokonaniu jego sprawdzenia.
Wnioski można składać do 30 kwietnia. Dokumenty wraz z załącznikami można składać w siedzibie Wydziału Kształtowania i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Poznania (ul. Gronowa 22a, pok. 211 lub 202, piętro II) w godzinach urzędowania, tj. w poniedziałki od 7:30 do 17:00, od wtorku do piątku od 7:30 do 15:30.
Szczegóły dotyczące projektu oraz wzory wniosków, wraz z listą wymaganych dokumentów, można znaleźć na stronie internetowej w zakładce “Poznań usuwa azbest”). Informacji udzielają również pracownicy Wydziału Kształtowania i Ochrony Środowiska, pod numerami telefonów: 61 878 5017, 61 878 4053.
Dotacje udzielane będą do wyczerpania .środków finansowych przeznaczonych na ten cel. Decyduje kolejność zgłoszeń.