Podczas wspólnej konferencji Ryanair i Portu Lotniczego Poznań-Ławica ogłoszono plany linii na 2020 roku w stolicy Wielkopolski.
Przewoźnik chce rozbudować swoją bazę w Poznaniu o kolejny samolot. To oznacza, że na płycie poznańskiego portu będą stacjonować na stałe już 4 maszyny Ryanaira. To inwestycja warta 400 milionów dolarów, a także około 825 miejsc pracy w regionie.
Tegoroczny rozkład lotów Ryanair z Poznania jest największym w historii współpracy lotniska z przewoźnikiem. Łącznie pasażerowie mają do dyspozycji 26 tras realizowanych przez tę linię, spośród których 7 jest nowych – 2 razy w tygodniu do Budapesztu, Charkowa, Lwowa, Paryża, Odessy, Podgoricy i raz w tygodniu do Pafos.
Z kolei latem korzystać można z sezonowych kierunków takich jak Ateny, Barcelona, Billund, Korfu, Rzym czy Zadar.
Łącznie przewoźnik spodziewa się w tym roku obsłużyć ok. 1,1 mln pasażerów, czyli o 10% więcej niż rok temu. Obecnie można kupować bilety w systemie rezerwacyjnym Ryanair do 20 listopada 2020 roku.
Z okazji dzisiejszej konferencji przygotowano także atrakcyjną promocję – milion biletów z 20% zniżką w ramach całej siatki połączeń linii lotniczej. Będzie obowiązywała do 21 lutego.
Rozbudowa bazy na poznańskim lotnisku oznacza większe szanse na nowe połączenia realizowane z Ławicy.
Władze portu przyznają, że cały czas trwają rozmowy, nie tylko z Ryanairem, które mają na celu rozbudowanie siatki połączeń z poznańskiego lotniska. Jak przyznał wiceprezes portu, Grzegorz Bykowski, jednym z kieruków, o który stara się port to Portugalia, a konkretniej Lizbona, Porto i/lub Faro.
Wiceprezes przyznał, że władze lotniska wiedzą, że jest to kierunek dość pożądany przez poznańskich pasażerów. Jednocześnie jest dość “trudny” dla linii lotniczych, które zdają sobie sprawę z tego, że lot ze stolicy Wielkopolski do Portugalii trwa ok. 4 godzin, czyli czasem dwa razy więcej niż trasy bliżej Polski, które w tym momencie są bardziej opłacalne dla przewoźników. Nie oznacza to jednak, że Ławica zrezygnuje z ubiegania się o nowe trasy także te na drugi koniec Europy.
autorka: A. Karczewska