Jakie będą telewizory w 2020 roku? Poznaj gorące trendy prosto z Las Vegas

Dziś telewizor to coś więcej niż telewizja. Jako widzowie możemy korzystać nie tylko z oferty telewizji kablowej czy satelitarnej, ale także z serwisów VOD.  Tym samym filmy, seriale czy ulubione programy dostępne są na wyciągniecie ręki. Jako użytkownicy i miłośnicy dobrego designu mamy także pewność, że telewizor – największy w domu ekran – będzie równie piękny, co funkcjonalny. Sprawdźmy, jakie będą telewizory w 2020 roku.

  • Targi Consumer Electronics Show (CES), które zawsze odbywają się na początku roku w Las Vegas, to miejsce, gdzie producenci elektroniki zapowiadają nowe produkty i wyznaczają kierunki rozwoju branży na najbliższe 12 miesięcy.
  • W 2020 roku telewizory jeszcze lepiej dopasują się do potrzeb widzów i to zarówno pod względem jakości obrazu, designu produktów, jak i ich roli we wnętrzu.
  • Kategoria telewizorów lifestyle, czyli takich, które pełniej wpisują się w nasz styl życia, coraz mocniej zaznacza się na rynku.
  • Samsung pokazał w Las Vegas m.in. telewizor The Sero, który pozwala na wyświetlanie obrazu w pionie i w poziomie, oraz designerskie produkty The Frame i The Serif, które przedefiniowują rolę telewizora we wnętrzu.

Każdego roku podczas targów CES mamy okazję obserwować, jak zmieniają się technologie skierowane bezpośrednio do konsumentów. W styczniu 2020 roku nie było inaczej. Powiew świeżości widać m.in. w odniesieniu do telewizorów, które dziś oznaczają coś więcej niż tylko telewizję.

The Sero, czyli telewizor zorientowany na widza

Coraz powszechniejsze wykorzystanie urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety, oraz popularyzacja mediów społecznościowych mają wpływ na to, jak oglądamy treści. Materiały wideo przygotowywane są coraz częściej w formatach, które dopasowane są do tych przenośnych urządzeń, wyświetlających obraz także w pionie.

W 2020 roku także telewizor pozwoli widzom na idealnie dopasowanie do treści. Podczas targów CES Samsung pokazał telewizor The Sero. Zastosowana w nim technologia zmiany orientacji ekranu ułatwia połączenie z urządzeniami mobilnymi i wyświetlanie treści również w formatach pionowych, które do tej pory zarezerwowane były dla smartfonów. Tym samym widzowie będą mogli cieszyć się różnorodnymi treściami – w tym pochodzącymi z mediów społecznościowych i YouTube, a także własnymi filmami wideo – w orientacji ekranu analogicznej do ich urządzenia mobilnego.

Telewizory, które nie mieszczą się w klasycznych ramach

W Las Vegas mogliśmy także zobaczyć nietuzinkowe telewizory The Frame i The Serif. Produkty te wykraczają poza tradycyjną koncepcję ekranu i stają się elementem wystroju wnętrza, podnoszącym jego walory estetyczne.

Telewizor do oglądania, sztuka do podziwiania – tak jednym zdaniem można opisać telewizor The Frame. Zmienił on rolę i sposób wykorzystania ekranu we wnętrzu. Za sprawą Trybu Sztuka, kiedy nie jest używany do oglądania filmów, staje się nowoczesnym nośnikiem sztuki, który wprowadza największe dzieła malarstwa do prywatnej domowej galerii.

Dedykowany sklep Art Store, który został stworzony specjalnie z myślą o użytkownikach telewizora The Frame, to kolekcja dzieł pochodzących z renomowanych światowych galerii i muzeów. Obecnie w tym sklepie znajdziemy obrazy Cezanne’a, Rubensa, Moneta, Boscha, Klimta, Van Gogha, Alexa Webba czy Davida Alana Harveya. Do wyboru jest ponad 1200 dzieł.

The Frame to telewizor, który ma wiele do zaoferowanie także pod kątem wrażeń z oglądania. Piękne kolory ze 100% natężeniem oraz wysoka jakość obrazu 4K UHD to zasługa ekranu QLED i technologii kropek kwantowych, które dotychczas stosowane były w telewizorach serii QLED. The Frame oferuje także wszystko to, co najlepsze w telewizorach Samsung, czyli intuicyjną obsługę i bogatą ofertę aplikacji VOD, czy też minimalistycznego Jednego Pilota, który ułatwia codzienne użytkowanie.

Telewizor The Serif został opracowany we współpracy z paryską firmą braci Ronan & Erwan Bouroullec, którzy zaliczani są do grona najsłynniejszych na świecie projektantów przemysłowych, specjalizujących się w produkcji mebli. Ten telewizor przyciąga spojrzenia nie tylko ze względu na jakość obrazu, ale także minimalistyczną konstrukcję. Nazwa – The Serif – nawiązuje do charakterystycznych dla czcionki szeryfowej poprzecznych linii tzw. szeryfów. Poprzez zastosowanie tak nietypowego designu telewizor prezentuje się we wnętrzu niczym nowoczesna rzeźba.