Z nowymi pomysłami w 2020, czyli najważniejsze wydarzenia 2019 roku w redakcji portalu Codzienny Poznań

Ostatnie godziny dzielą nas od rozpoczęcia nowego roku, a w mediach czy rozmowach prywatnych nie brakuje różnego rodzaju podsumowań tego mijającego. Podobnie jak rok temu postanowiliśmy przyłączyć się do tej formy wspomnień i podzielić się z naszymi czytelnikami najważniejszymi wydarzeniami w życiu redakcji portalu Codzienny Poznań w 2019 roku. Dziękujemy za wspólnie spędzone chwile i cieszymy się, że możemy świętować sukcesy z naszymi czytelnikami.

W ubiegłym roku niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem była zmiana siedziby redakcji, która umożliwiła nam realizację kolejnych projektów. Teraz już na dobre zadomowieni w zabytkowych murach Starego Browaru mogliśmy dalej rozwijać swoje pomysły i rozpoczynać kolejne. Nie brakowało również wznawiania wcześniejszych realizacji w nowej formule.
 
Oto kilka najważniejszych wydarzeń w życiu redakcji portalu codziennypoznan.pl w 2019 roku.
 
Rok rozpoczęliśmy od kolejnej edycji konkursu „Walentynka z Poznania”, w którym po raz kolejny wysyłaliśmy parę zakochanych na weekend w luksusowym hotelu nad morzem. Do zabawy o nagrodę główną zgłosiło się wiele osób w każdym wieku – bo jak wiadomo, miłość ma różne oblicza. Zwycięska para spędziła weekend w Hotelu Lambert**** Medical SPA w Ustroniu Morskim, dokąd zostali zawiezieni ekskluzywnym samochodem Infiniti Q30. Nie ukrywamy, że lubimy nagradzać naszych czytelników, dlatego z pewnością można spodziewać się kolejnych zabaw i konkursów także w 2020 roku.
 
Co jeszcze lubimy? Pomagać – dlatego w mijającym roku ponownie zaangażowaliśmy się w działalność charytatywną w różnej formie i wymiarze. Nie zawsze było to wydarzenie medialne, ale przynosiło wiele radości i satysfakcji osobom w naszej redakcji. Wspieraliśmy fundacje, zbiórki i wydarzenia charytatywne.
 
Nie zabrakło również kolejnej edycji naszego kulinarnego cyklu imprez plenerowych „Gotuj się na nowości”, podczas których zbieraliśmy fundusze na rzecz Fundacji Pomocna Mama.
 
Przez cztery tygodnie trwania akcji Top Chef Jakub Reszka, w specjalnie przygotowanej na tę okazję kuchni plenerowej firmy Meblobuk gotował na żywo przysmaki charakterystyczne dla państw, do których można dotrzeć dzięki połączeniom z lotniska Poznań-Ławica. W tym roku poznaniacy i turyści mogli rozkoszować się daniami kuchni włoskiej, greckiej, hiszpańskiej i karaibskiej. Każde danie było przygotowywane na oczach zgromadzonych widzów, a szef naszej plenerowej kuchni wyjaśniał co powinno się znaleźć w każdym z nich i jak przyrządzić potrawę w zaciszu domowym. Nie brakowało dobrej zabawy, konkursów z nagrodami, spotkań z ciekawymi i znanymi osobami, a także anegdot i… nieprzewidzianych wydarzeń takich jak np. awaria prądu na Starym Rynku, która zmusiła nas do improwizacji i szybkiej reakcji na nieoczekiwane przeszkody w realizacji pomysłu.
 
Organizacja wydarzenia nie byłaby możliwa bez współpracy z naszymi partnerami – Portem Lotniczym Poznań-Ławica, firmą Meblobuk, Wielkopolską Gildią Rolno-Ogrodniczą, Galerią Posnania, Fundacją Santander Bank Polska, Fabryką Volkswagen Poznań, Whirpool Polska oraz magazynem Sukces po poznańsku.
 
Nie zapomnieliśmy również o aspekcie, który od zawsze jest dla nas ważny – o kulturze i sztuce. Ubiegłoroczna przeprowadzka do Starego Browaru umożliwiła nam m.in. organizację wydarzeń kulturalnych, w tym również wystaw i wernisaży. W tym roku jednym z takich projektów był wernisaż i wystawa „Mapy Warte Poznania”.
 
 
Wystawa Map Wartych Poznania to pierwsze tego typu wydarzenie, podczas którego zaprezentowano kolekcję map Poznania pana Mirosława Krasnowskiego, przedstawiających to, w jaki sposób zmieniał się Poznań i jego granice w ostatnich 500 latach. Zaprezentowano oryginalne mapy, spośród których dwie nie były nigdy wcześniej prezentowane publiczności ani w muzeach polskich ani niemieckich. Podczas wernisażu goście mogli nie tylko obejrzeć wyjątkową kolekcję z bliska, ale także wysłuchać historii Poznania przedstawionej na podstawie ukazanych map. Opowiadał o nich pan Mirosław Krasnowski, który powiedział również m.in. o tym, w jaki sposób wraz z żoną udało im się pozyskać niektóre z nich, a także dlaczego kiedyś na mapach rysowano… ludzi.
 
Także i to wydarzenie było możliwe dzięki współpracy z partnerami: Fundacją Santander, Santander Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, Starym Browarem, Mazda Voyager Group, Międzynarodowymi Targami Poznańskimi, Szlachtą Wielkopolską, Winnicą ZODIAK, portem lotniczym Poznań-Ławica, Towarzystwem im. Hipolita Cegielskiego, Drukarnią Obio oraz restauracją ORZO Poznań. Patronat medialny nad wystawą objął portal www.iPolska24.pl, Telewizja WTvK, MobllAD i Radio Poznań. Patronat Honorowy nad wystawą objął Marszałek Województwa Wielkopolskiego oraz Prezydent Miasta Poznania
 
Mapy można było podziwiać nie tylko w murach naszej redakcji – w czasie wakacji wystawa dostępna była w hali check-in na poznańskim lotnisku Ławica, dzięki czemu z historią miasta przedstawioną w nietypowy sposób mogli zapoznać się nie tylko mieszkańcy, ale także turyści odwiedzający stolicę Wielkopolski.
 
Tworzymy również nieco inne wystawy – takie jak np. wystawa najciekawszych hoteli w Polsce, którą zorganizowaliśmy dzięki współpracy z lotniskiem Ławica na terenie poznańskiego portu.
 
Codzienny Poznań to nie tylko portal informacyjny, ale także telewizja. 2019 rok był kolejnym, w którym mogliśmy realizować się także w sferze wizualnej, a nie tylko pisanej. Jak zwykle nie brakowało licznych transmisji z konferencji, wydarzeń, inauguracjach projektów i akcji, protestów czy manifestacji. Kontynuowaliśmy również nasze programy na żywo prowadzone w naszych studiach telewizyjnych.
 
W tym roku po raz pierwszy wyszliśmy ze studiem poza mury naszej redakcji. Nie udaliśmy się jednak daleko, a dosłownie… 3 piętra niżej, czyli na Dziedziniec Sztuki Starego Browaru, gdzie latem realizowaliśmy program Studio Browar Wakacje.
 
Studio Browar Wakacje to pierwszy w Poznaniu lifestylowy program telewizyjny nadawany w formie otwartego studia z udziałem publiczności. Postanowiliśmy przenieść nasze studia z redakcji na otwartą przestrzeń, by pokazać osobom zgromadzonym na Dziedzińcu Sztuki, jak wygląda produkcja programu. Emisja odbywała się w każdy piątek, o godzinie 17:00.
 
Na naszych kanapach gościliśmy wyjątkowe osoby – przedstawicieli świata biznesu, sztuki, motoryzacji, sportu, telewizji, fotografii czy mody. Rozmawialiśmy m.in. o samochodach, przedsiębiorczości, zdrowiu, kulturze, ekologii, filmie, fotografii, wydarzeniach kulturalnych, nietypowych formach spędzania czasu oraz wielu innych interesujących tematach.
 
W rolę prowadzących wcieliły się cztery wyjątkowe kobiety: Zofia Chołody, prezes Klubu Kobiet Przedsiębiorczych, Anna Drzazga, dziennikarka MC Radio oraz Studio Browar Piątek portalu codziennypoznan.pl, Marta Klepka, pomysłodawczyni i organizatorka projektu Być Kobietą On Tour i dyrektor Blow Up Hall 5050 Hotel oraz Joanna Małecka, redaktor naczelna magazynu „Sukces po poznańsku”.
 
Realizacja programu nigdy nie jest zadaniem łatwym, a w sytuacji, gdy dosłownie i w przenośni na ręce patrzą nam widzowie, presja jest jeszcze większa. Na szczęście, nie boimy się wyzwań, a zarówno nasi goście jak i odbiorcy przekazali nam wiele ciepłych słów na temat programu, co było dla nas najlepszym dowodem na to, że zrobiliśmy to dobrze, a także motywacją do dalszych działań.
 
Jesienią powróciliśmy do naszej redakcji, gdzie rozpoczęliśmy nowy sezon programu Studio Browar Piątek. W odświeżonej formie, nauczeni poprzednimi doświadczeniami, w nowej odsłonie prezentujemy się Państwu w każde piątkowe popołudnie. Ania Drzazga wraz z Joasią Małecką przeprowadzają rozmowy z naszymi gośćmi, które nie tylko zaciekawiają, ale także potrafią zaskakiwać, rozbawiać i wzruszać.
 
W tym roku częściej można nas spotkać również w plenerze, a dokładnie w autobusach i tramwajach w Poznaniu i okolicach oraz… na tramwaju. Dzięki współpracy z MobilAd nasze artykuły można zobaczyć w komunikacji zbiorowej w Poznaniu, a także w pojazdach TP Bus w Tarnowie Podgórnym, Translub w Luboniu oraz w Tarnowskich Termach.
 
Co więcej, współpraca z MPK Poznań pozwoliła nam na wyruszenie w miasto – i to dosłownie. Codzienny Poznań pojawił się na jednym z tramwajów, co uświadomiło nam, że w naszej redakcji jest wiele osób, które bez względu na wiek potrafią „cieszyć się jak dziecko” na widok… tramwaju. Nie ukrywamy, że nawet po ciężkim dniu pracy widok logo portalu w plenerze poprawia nam humor.
 
W naszej redakcji nie istnieje pojęcie nudy, dlatego już teraz z niecierpliwością planujemy kolejne atrakcje, projekty, akcje, wystawy i programy, które zaprezentujemy Państwu w 2020 roku. Uczymy się na błędach, słuchamy głosu odbiorców, sami wobec siebie jesteśmy krytyczni – wszystko po to, by stale się rozwijać i podnosić poziom naszej pracy i tego, co prezentujemy naszym czytelnikom i widzom. Jesteśmy dumni z każdego, nawet małego sukcesu, który jest dla nas codzienną motywacją do dalszej i jeszcze większej pracy będącej dla nas także pasją, bez której nie bylibyśmy w stanie osiągnąć tyle i pozostać zmotywowanym do kolejnych działań.
 
Dziękujemy, że byliście Państwo z nami w tym roku, życzymy wszystkiego dobrego w kolejnym i zachęcamy do spędzenia go razem z nami 🙂