Awaria systemu PEKA? Z kont użytkowników znikają kwoty doładowania do wykorzystania

Zamiast kilku, kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu złotych na indywidualnym koncie użytkownika systemu PEKA zaledwie kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt… groszy. Pasażerowie są zaniepokojeni informacjami na swoich kontach.

Problem pojawił się w piątek wieczorem. Na początku kilka osób zaczęło pytać o to swoich znajomych, a ci podawali informację dalej. Użytkownicy systemu PEKA logując się na swoje konta zauważyli, że z ich tPortmonetek zniknęły pieniądze – przynajmniej wirtualnie. Zamiast kwoty, która powinna tam być jest zaledwie kilka do kilkudziesięciu groszy – bez względu na to czy ktoś powinien mieć na koncie jeszcze np. 5, 10 czy 50 złotych.

Co ważne, w historii transakcji nie ma żadnych dodatkowych opłat – zgadzają się przejazdy oraz kwoty do zapłaty. Widoczne są również ostatnie doładowania pozwalające łatwo obliczyć, że na koncie powinno być zdecydowanie więcej pieniędzy. Co istotne, przy odbijaniu karty po wejściu do tramwaju lub autobusu środki na koncie się zgadzają.

Wiele wskazuje, że doszło do awarii, która po prostu nie wyświetla właściwej kwoty na kontach użytkowników i nie doszło do nieprawidłowego pobrania pieniędzy. Operator systemu nie odpowiedział jeszcze na zgłoszenia pasażerów ani nie wydał komunikatu w tej sprawie.