Nowatorska nawierzchnia zastosowana przy przebudowie wiaduktu na PST

Na przebudowywanym wiadukcie PST zastosowano nawierzchnię typu Densiphalt, czyli połączenie najlepszych właściwości betonu i asfaltu. To innowacyjne, a zarazem eksperymentalne rozwiązanie zastosowano w Poznaniu po raz pierwszy.

Trwa przebudowa wiaduktu PST w ciągu ul. Szymanowskiego. Prace rozpoczęły się rok temu i potrwają jeszcze do września 2020 roku. Aktualnie roboty wykonywane są na północnej nitce wiaduktu, czyli od strony dworca na os. Sobieskiego.

Jak informuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie, na buspasie ułożono tam nawierzchnię typu Densiphalt, która jest technologią łączącą najlepsze właściwości betonu i asfaltu. Ma ona zapewnić z jednej strony większą wytrzymałość nawierzchni niż sama asfaltowa, a zarazem większą elastyczność niż beton. Technologię tę stosuje się zwykle np. na nawierzchniach lotnisk i parkingów, ponieważ pomaga utrzymać jakość nawierzchni w miejscach, w których występują duże obciążenia i zmiany temperatury.

Przebudowa wiaduktu była konieczna z uwagi na zły stan techniczny nie tylko popękanej i zniekształconej nawierzchni, ale także skorodowanie stalowych balustrad i schodów. Wyremontowano już południową nitkę obiektu wraz ze schodami prowadzącymi na przystanek tramwajowy. Obecnie prace prowadzone są na północnej części w ramach tymczasowej organizacji ruchu.