Komeda w chuligańskim stylu – saksofon i fortepian na finał Festiwalu Nostalgia

Zakończyła się 12. edycja festiwalu Nostalgia – trzeciego dnia można było wysłuchać premierowych aranżacji utworów Komedy w wykonaniu Piotra Orzechowskiego „Pianohooligana” i Kuby Więcka, obejrzć dokument o kompozytorze, a także porozmawiać z Jerzym Kapuścińskim i Łukaszem M. Maciejewskim o pierwszym filmie fabularnym o Trzcińskim.

Na finał Nostalgii Krzysztof Komeda został zagrany na fortepian i saksofon – tym razem podczas premierowego koncertu Komeda Exposed! Piotra Orzechowskiego „Pianohooligana” i Kuby Więcka. Muzycy stworzyli opowieść o procesie twórczym Trzcińskiego – najpierw prezentując klasyczne wersje utworów, następnie wykonując inspirowane nimi improwizacje.

Koncert poprzedził pokaz filmu dokumentalnego Komeda. A Soundtrack for a Life, a także spotkanie z producentem filmowym Jerzym Kapuścińskim i Łukaszem M. Maciejewskim, scenarzystą, którzy opowiedzieli o pracach nad pierwszym filmem fabularnym o Krzysztofie Komedzie w reżyserii Leszka Dawida. Film swoją premierę będzie miał pod koniec 2021 roku, a duża część akcji rozegra się w Poznaniu. Producentami filmu są Wojciech Kabarowski i Jerzy Kapuściński z ramienia Naima Film. Obaj pracowali z Leszkiem Dawidem przy filmie Jesteś Bogiem. Przygotowanie produkcji współfinansuje Canal+, trwają poszukiwania kolejnych źródeł finansowania. Ważnym bohaterem, zaraz obok Komedy, będzie jego muzyka. Specjalnie do filmu, kompozycje Komedy nagra na nowo Marcin Wasilewski Trio, którzy z muzyką Trzcińskiego zmierzyli się już 1995 roku nagrywając płytę Komeda. Wydawnictwo powstanie w ECM Records, z którą od początku związany jest festiwal Nostalgia prezentując muzykę artystów skupionych wokół wytwórni.

Festiwal Nostalgia, to od pięciu lat również warsztaty krytyki muzycznej Krytyka w praktyce, które współorganizujemy z Fundacją Meakultura. Efektem spotkań będą opublikowane na portalu Meakultura recenzje, wywiady czy felietony dotyczące festiwalowych wydarzeń. Organizatorzy czekają na opinie młodych krytyków!