Kolejna rozbudowa dla polepszenia dojazdu i wyjazdu z miasta na północy Poznania

Jeszcze w tym miesiącu rozpoczną się kolejne prace przy rozbudowie ul. Gdyńskiej, która łączy Poznań z Czerwonakiem od granic miasta do zjazdu do Centralnej Oczyszczalni Ścieków w Koziegłowach. To kontynuacja inwestycji związanych z przebudową i rozbudową okolicznej infrastruktury drogowej na potrzeby dojazdu do spalarni śmieci ITPOK.

Będzie to jeden z ostatnich etapów inwestycji. By móc go zrealizować konieczna była dobra współpraca przedstawicieli samorządów, w tym miasta i gminy oraz Stowarzyszenia Metropolia Poznań. Całość ma poprawić warunki komunikacyjne na północy Poznania, a tym samym upłynnić wjazd i wyjazd z Poznania.

Po rozbudowie do dyspozycji kierowców na ul. Gdyńskiej w Koziegłowach będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Bezpieczeństwo ma poprawić utworzenie na trasie dwóch rond – na skrzyżowaniu z ul. Poznańską oraz z ul. Piaskową. By zapewnić bezpieczny dojazd do posesji, pomiędzy rondami powstanie kolejny pas ruchu.

W ramach zadania wybudowane zostaną też zatoki autobusowe, drogi rowerowe i chodniki, a całość zostanie oświetlona, co ma zapewnić większy komfort i bezpieczeństwo poruszania się po drodze. Podczas prac wykonana będzie kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa, przebudowana będzie sieć gazowa i teletechniczna.

Po stronie zabudowań staną ekrany akustyczne, które mają zmniejszyć hałas dobiegający z ulicy.

Prace rozpoczną się już dzisiaj – prowadzone będą poza istniejącym pasem drogowym, natomiast w nocy z piątku na sobotę, czyli z 25 na 26 października, zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu.

Przyspieszenia rozpoczęcia prac budowlanych to efekt porozumienia z Zarządem Dróg Powiatowych i koordynacją terminów realizacji inwestycji prowadzonych przez różne podmioty. Całość podzielona jest na kilka etapów. Główne prace na ul. Gdyńskiej toczyć się będą po otwarciu przebudowywanego mostu Lecha.

„Nowa” ul. Gdyńska ma być gotowa w ostatnim kwartale 2020 roku. Środki na inwestycję pochodzą z budżetu miasta Poznania oraz dofinansowania w wysokości 12,3 mln zł z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.