Pierwotnie ruch tramwajowy po przebudowie miał zostać przywrócony 1 listopada, a wykonawca gwarantował termin na 1 października. Dzięki koordynacji prac i ich sprawnym przeprowadzeniu, udało się zakończyć je jeszcze wcześniej, dzięki czemu już od 2 września pasażerowie będą mogli korzystać z linii tramwajowych w tym rejonie.
W związku z uruchomieniem komunikacji tramwajowej tymczasowe przystanki dla komunikacji zastępczej zostaną zlikwidowane. Utrzymane natomiast zostaną tymczasowe przystanki przy sklepie Biedronka i pizzerii Tivoli dla autobusów poruszających się po stałych liniach.
Modernizacja trasy tramwajowej objęła nie tylko infrastrukturę torowo-sieciową, ale także przystankową i najbliższej okolicy. Powstały nowe przystanki dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a także dostosowane do przesiadek “drzwi w drzwi” z autobusu do tramwaju. Co ważne dla okolicznych mieszkańców, przejazdy tramwajów na nowym torowisku będą bardziej ciche i będą powodować mniej drgań.
Linia nr 1
JUNIKOWO – Grunwaldzka – Reymonta – Hetmańska – Żegrze – Chartowo – Piaśnicka – FRANOWO
Linia nr 5
STOMIL – Starołęcka – Hetmańska – Żegrze – Chartowo – Trasa Kórnicka – Most Św. Rocha – Podgórna – Plac Wolności – Gwarna – Św. Marcin – Rondo Kaponiera – Roosevelta – Głogowska – GÓRCZYN
Linia nr 17
OGRODY – Dąbrowskiego – Most Teatralny – Fredry – Mielżyńskiego – 23 Lutego – Plac Wielkopolski – Wyszyńskiego – Rondo Śródka – Jana Pawła II – Trasa Kórnicka – Chartowo – Żegrze – Hetmańska – Starołęcka – STAROŁĘKA