Zestaw fotografii, który od poniedziałku można oglądać na Starym Rynku, przedstawia dzieci i młodzież z zespołem Downa w charakteryzacjach i stylizacjach, które odnoszą się do najbardziej znanych bajek. Zdjęciom towarzyszą jednak opisy, które przełamują stereotypy: “W świecie Królewny Śnieżki ideał piękna kreuje magiczne lustro. Uroda Śnieżki skazuje ją na karę. W rzeczywistości społeczeństwo stygmatyzuje i wyklucza tych, którzy nie wpisują się w kanon piękna. Tosia nie jest postacią z baśni i – jak większość – nie jest idealna. I bardzo dobrze! Jeśli kiedyś spotkasz Tosię na koncercie lub w kinie, nie oceniaj jej wyglądu. Różnorodność jest piękna!”
Wystawa to projekt przygotowany przez Fundację Strefa Integracji we współpracy ze studiem fotograficznym Piegowate Kadry.
Ekspozycję można oglądać na Starym Rynku do 15 września.
Projekt “Nie jestem z innej bajki” to jeden z wielu, które dostały dofinansowanie w miejskim konkursie “Centrum Warte Poznania”. W tym roku realizowane są dzięki niemu aż 23 pomysły, które uatrakcyjniają centrum miasta. To głównie wydarzenia kulturalne, artystyczne i edukacyjne. Są wśród nich m.in. fabularyzowane wycieczki dla dzieci szlakiem staromiejskich legend, wycieczki śladami poznańskich Żydów, cykl spotkań “Śmieci w kulturze i sztuce” w poznańskiej Po-dzielni czy “Poznańska łamigłówka” – czyli quiz z wiedzy o Poznaniu, w którym już w najbliższy czwartek będzie można wziąć udział w kinie Muza. Wśród nagrodzonych znalazły się również kina letnie: “Filmowelove na Jeżycach”, “Art. Of Life: Letnie Kino Plenerowe” oraz projekt “Czas na Rybaki”.
Konkurs Centrum Warte Poznania istnieje od 2012 roku. Od momentu jego powstania dofinansowanie dostały aż 124 projekty. Konkurs jest wyjątkowy, bo zgłosić się do niego może każdy mieszkaniec Poznania – swój projekt mogą złożyć nie tylko organizacje pozarządowe, ale też firmy, osoby prawne i fizyczne czy grupy nieformalne. Warunek jest tylko jeden – pomysł musi być zrealizowany do końca danego roku. Złożone projekty oceniane są przez jurorów, którzy biorą pod uwagę atrakcyjność pomysłu i to, w jaki sposób kształtuje on tożsamość kulturalną centrum miasta i jak zachęca mieszkańców i turystów do aktywnego udziału.