Początki
Podstawą jest oczywiście zatrudnienie się w samym przedsiębiorstwie. Przeważnie dostępne oferty związane są z profesjami takimi jak sprzedawca, czy magazynier. Nie oznacza to jednak, że blokują one dostęp do zdobycia lepszego (a tym samym lepiej opłacanego) stanowiska. Mimo że początki służą przede wszystkim wdrażaniu danej osoby w obowiązki kadrowe firmy, zalecane jest wykonywanie ich z odpowiednią dozą sumienności oraz staranności.
Sklep JYSK
Zdecydowana większość ofert pracy związana jest bezpośrednio ze sklepami. To właśnie tam znajduje się dominującą grupa zawodowa w JYSK. W żadnym razie jednak nie trzeba ograniczać się jedynie do roli sprzedawcy, choć to tym zajmuje się największa liczba osób. Do ich obowiązków należy:
- sprzedaż produktów,
- doradztwo w kwestii aranżowania wnętrza,
- dbanie o prawidłowy wygląd sklepu.
Powinny to być jednostki otwarte, jeśli chodzi o kontakty interpersonalne i cierpliwe. Przy tym nie wymaga się od nich doświadczenia, ponieważ wszystkiego nauczą się na miejscu.
Sklep oferuje również zatrudnienie jako opiekun magazynu. Wówczas zadania związane są bezpośrednio z magazynem obiektu, do którego to trafiają produkty niemieszczące się w obrębie hali. Mowa tu o pilnowaniu tam ładu, przyjmowaniu dostaw i zajmowaniu się kwestiami logistycznymi poszczególnych zamówień.
Centrum Dystrybucyjne
Innym miejscem pozwalającym na postawienie pierwszych kroków w JYSK w charakterze pracownika jest Centrum Dystrybucyjne. W nim odbywają się procesy odbierania towaru, przechowywania go, przygotowywania do wysyłki i realizowania jej.
Najpopularniejszym zawodem w tym dziale jest magazynier, sprawujący opiekę nad towarem przy wykorzystaniu maszyn, na przykład wózka widłowego. W głównej mierze to dzięki niemu produkty docierają do supermarketów sieci. Osoby chcące ubiegać się na to stanowisko powinny charakteryzować się odpowiednią tężyzną fizyczną oraz chęcią współpracowania z innymi pracownikami.
Centrum Obsługi Klienta
Jedną z najważniejszych gałęzi JYSK jest Centrum Obsługi Klienta, które to związane jest z:
- prowadzeniem bezpośredniego kontaktu z klientem,
- przyjmowaniem opinii konsumentów,
- doradzaniem.
Dostępnym tam stanowiskiem jest pracownik Działu Obsługi Klienta. Mimo że z początku powyższe zadania mogą wydać się zbyt skomplikowane, to początkujący stażem mogą liczyć na merytoryczną pomoc ze strony bardziej doświadczonych kolegów po fachu. Jak na każdym innym etacie w JYSK, przyda się pozytywne nastawienie i chęci do pracy, co zaowocuje przyjemną atmosferą i adekwatnymi korzyściami finansowymi.
//