Konsultacje rozpoczęły się od spotkania z mieszkańcami, które zorganizowano 12 czerwca tego roku. Już wtedy uczestnicy przekazali 59 wypełnionych ankiet dotyczących przedstawionej koncepcji. Swoje uwagi, postulaty i wnioski można było przesyłać drogą mailową i pocztą tradycyjną do ZTM do 3 lipca.
Z tej możliwości skorzystało 35 osób, które wysłały stosownego maila oraz dwie osoby, które przesłały korespondencję pocztą tradycyjną.
Jak informuje ZTM, najczęściej mieszkańcy apelowali o rezygnację z drogi serwisowej planowanej wzdłuż ul. Szelągowskiej, na odcinku Wilczak-Winogrady i zachowanie istniejących drzew. Takie rozwiązanie wiąże się z obniżeniem klasy drogi. ZTM wraz z PIM postanowił jednak wyjść naprzeciw oczekiwaniom poznaników i wystąpił do zarządcy drogi ze stosownym wnioskiem w tej sprawie.
Mieszkańcy ul. Szelągowskiej apelowali również m.in. o oddalenie torowiska tramwajowego od zabudowań, a także wprowadzenie buspasów i autobusów elektrycznych.
Swoje uwagi i propozycje przesłały również poznańskie stowarzyszenia i spółki.
Wśród zgłoszonych postulatów znalazły się zarówno te dotyczące kwesti układu komunikacyjnego, jak i zagospodarowania zieleni czy otoczenia urbanistycznego projektu.
Oprócz wspomnianych wcześniej, pojawiły się również wnioski o:
– wprowadzenie bezwzględnego priorytetu dla tramwajów
– zmniejszenie liczby pasów ruchu dla transportu indywidualnego
– pozostawienie aktualnej przepustowosci ruchu samochodowego
– zmianę zagospodarowania terenu wokół węzła przesiadkowego Garbary
– zmianę rozwiązań infrastrukturalnych dla pieszych i rowerzystów
– ochronę istniejącej zieleni wraz z postulatem nowych nasadzeń
Cały raport z konsultacji społecznych dostępny jest online.