Podsumowano konsultacje społeczne w sprawie II etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice

Podsumowano zakończone na poczatku lipca konsultacje społeczne w sprawie II etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice, która ma przebiegać od pętli Wilczak do skrzyżowania ul. Garbary, Małe Garbary i Estkowskiego.

Konsultacje rozpoczęły się od spotkania z mieszkańcami, które zorganizowano 12 czerwca tego roku. Już wtedy uczestnicy przekazali 59 wypełnionych ankiet dotyczących przedstawionej koncepcji. Swoje uwagi, postulaty i wnioski można było przesyłać drogą mailową i pocztą tradycyjną do ZTM do 3 lipca.

Z tej możliwości skorzystało 35 osób, które wysłały stosownego maila oraz dwie osoby, które przesłały korespondencję pocztą tradycyjną.

Jak informuje ZTM, najczęściej mieszkańcy apelowali o rezygnację z drogi serwisowej planowanej wzdłuż ul. Szelągowskiej, na odcinku Wilczak-Winogrady i zachowanie istniejących drzew. Takie rozwiązanie wiąże się z obniżeniem klasy drogi. ZTM wraz z PIM postanowił jednak wyjść naprzeciw oczekiwaniom poznaników i wystąpił do zarządcy drogi ze stosownym wnioskiem w tej sprawie.

Mieszkańcy ul. Szelągowskiej apelowali również m.in. o oddalenie torowiska tramwajowego od zabudowań, a także wprowadzenie buspasów i autobusów elektrycznych.

Swoje uwagi i propozycje przesłały również poznańskie stowarzyszenia i spółki.

Wśród zgłoszonych postulatów znalazły się zarówno te dotyczące kwesti układu komunikacyjnego, jak i zagospodarowania zieleni czy otoczenia urbanistycznego projektu.

Oprócz wspomnianych wcześniej, pojawiły się również wnioski o:

– wprowadzenie bezwzględnego priorytetu dla tramwajów

– zmniejszenie liczby pasów ruchu dla transportu indywidualnego

– pozostawienie aktualnej przepustowosci ruchu samochodowego

– zmianę zagospodarowania terenu wokół węzła przesiadkowego Garbary

– zmianę rozwiązań infrastrukturalnych dla pieszych i rowerzystów

– ochronę istniejącej zieleni wraz z postulatem nowych nasadzeń

Cały raport z konsultacji społecznych dostępny jest online.