„Nowe narzędzia tortur” była częścią miejskiej kampanii „Hejt Boli #NiePozwalam”, która zwracała uwagę na problem mowy nienawiści. Wystawa była dostępna pod Rondem Kaponiera na początku kwietnia. Miała pokazać przechodniom, jak bolesne potrafią być słowa, często wypowiadane także zza monitora komputera – niczym współczesne narzędzie tortur.
Wystawa podzielona została na trzy strefy. Pierwsza zawierała prawdziwe komentarze z mediów społecznościowych, które można było zobaczyć i usłyszeć, natomiast w gablotach zamiast średniowiecznych narzędzi tortur były te współczesne – telefon, komputer i tablet.
Druga strefa “to tylko awatary” ukazano prawdziwe historie ofiar mowy nienawiści. Trzecia strefa “Hejt Boli #NIEPOZWALAM” przedstawiała możliwe sposoby na poradzenie sobie z hejtem w sieci i okazanie sprzeciwu wobec mowy nienawiści internetowej przemocy.
Jury Konkursu Golden Arrow przy ocenie projektów zwracała szczególną uwagę na efektywność i innowacyjność użytych narzędzi komunikacji marketingowej. Poznańska wystawa zwyciężyła w kategorii “Experiental marketing”, obejmującej wszystkie formy niestandardowej komunikacji w przestrzeni publicznej.