“Wystawa nowych narzędzi tortur” nagrodzona

„Wystawa nowych narzędzi tortur” zdobyła pierwszą nagrodę w prestiżowym konkursie Golden Arrow, który zajmuje się docenianiem najlepszych praktyk w branży marketingowej i przełomowe rozwiązania w tym zakresie. Miejska kampania społeczna przeciw mowie nienawiści została doceniona przede wszystkim za innowacyjność i skuteczność.

„Nowe narzędzia tortur” była częścią miejskiej kampanii „Hejt Boli #NiePozwalam”, która zwracała uwagę na problem mowy nienawiści. Wystawa była dostępna pod Rondem Kaponiera na początku kwietnia. Miała pokazać przechodniom, jak bolesne potrafią być słowa, często wypowiadane także zza monitora komputera – niczym współczesne narzędzie tortur.

“Jesteśmy bardzo dumni, że działania Miasta Poznania w obszarze zwalczania internetowej mowy nienawiści zostały zauważone i docenione. Kampanią tą chcieliśmy pokazać, że nie zgadzamy się na hejt, przemoc i dyskryminację zarówno w przestrzeni publicznej, jak i w internecie. Wystawa pokazała, że treści które publikujemy w internecie, mają realny wpływ na nasze życie, a skutki mowy nienawiści mogą być bardzo poważne. Cieszymy się, że efekty naszej pracy zostały docenione. Nagroda ta będzie dla nas nobilitacją do dalszych działań i budowania Poznania wolnego od nienawiści.”

Marta Komorska z Gabinetu Prezydenta UMP

Wystawa podzielona została na trzy strefy. Pierwsza zawierała prawdziwe komentarze z mediów społecznościowych, które można było zobaczyć i usłyszeć, natomiast w gablotach zamiast średniowiecznych narzędzi tortur były te współczesne – telefon, komputer i tablet.

Druga strefa “to tylko awatary” ukazano prawdziwe historie ofiar mowy nienawiści. Trzecia strefa “Hejt Boli #NIEPOZWALAM” przedstawiała możliwe sposoby na poradzenie sobie z hejtem w sieci i okazanie sprzeciwu wobec mowy nienawiści internetowej przemocy.

Jury Konkursu Golden Arrow przy ocenie projektów zwracała szczególną uwagę na efektywność i innowacyjność użytych narzędzi komunikacji marketingowej. Poznańska wystawa zwyciężyła w kategorii “Experiental marketing”, obejmującej wszystkie formy niestandardowej komunikacji w przestrzeni publicznej.