XVI Dziennikarskie Potyczki z Modą

Autor: Redakcja serwisu www.codziennypoznan.pl Dominik Górny foto. Hieronim Dymalski
REKLAMA

W modzie każdy może wygrać swoją osobowość – udowodniły to Dziennikarskie Potyczki z Modą, których XVII edycja odbyła się 8 czerwca br. w Osiedlowym Domu Kultury „Pod Lipami” w Poznaniu. Modeli i modeli ubrała firma Shark, a jej współwłaściciele zostali uhonorowali: Danuta Błaszczyk – Srebrnym Medalem Labor Omnia Vincit / Praca Wszystko Zwycięża Kapituły Towarzystwa im. Hipolita Cegielskiego oraz Bogdan Błaszczyk – Złotą Odznaką Polskiej Akademii Mody.

Zdaniem wielu środowisk, Dziennikarskie Potyczki z Modą, to najważniejsza i najciekawsza tego typu impreza w naszym regionie i w całej Polsce. Dlaczego? Otóż, ma swoją historię, renomę i prestiż. W 1997 roku Agencja ModArt (obecna Polska Akademia Mody) wspólnie z  Wielkopolskim Porozumieniem Dziennikarzy (skupiającym 10 stowarzyszeń i związków dziennikarskich) zorganizowały pierwsze „Dziennikarskie Potyczki z Modą”. Premierowy taki pokaz odbył się w Forcie Ósmym i ubrał w nim udział Jerzy Antkowiak. Później były: Adria, Derby, Hotele: Poznań, Wielkopolski, Polonez, a także Dom Kultury Krąg, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Galeria ADAM’S i wiele innych.

Dwie odsłony pokazu mody oraz wielki finał zaakcentowały różnorodność wizerunków polskich dziennikarzy z takich mediów jak m.in.: „Sukces Po Poznańsku”, TVP, Telewizja STK, Powiaty-Gminy, Kurier Akademicki… Pokazało to społeczne spektrum imprezy. Odnosiło się wrażenie, że wszyscy byli na fali tego, co w podejściu do mody jest indywidualne i zyskuje miano sztuki użytkowej. Modowy rekin nadpłynął. Przypomnijmy; Shark od ponad dwudziestu lat sprzedaje odzież na różne okazje. Na tysiącu metrów kwadratowych ma w ofercie około dwudziestu pięciu tysięcy sztuk odzieży dla Pań i Panów. Salon SHARK proponuje szeroki wybór sukien, kompletów, garniturów, koszul, bluzek, żakietów, spódnic, spodni, sweterków, kurtek, płaszczy, dodatków oraz bielizny i rajstop. Wspiera polską produkcję, dlatego 95% towaru pochodzi od rodzimych producentów. Gwarantuje to bardzo dobrą jakość i bogate wzornictwo. A my mieliśmy zagwarantowany dobry show – mówili uczestnicy pokazu.

Oklaskiwali gości – bo im należy oddać pierwszeństwo np.: prof. Andrzeja Stelmacha, Dziekana Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM, Waldemara Witkowskiego, działacza społecznego i Ryszarda Sławińskiego, b. senatora. Z kolei wśród dziennikarzy: Aldonę Dzielicką, Annę Skoczek, Cyrylę Staszewską, Krzysztofa Wodniczaka, Zygmunta Tomkowiaka i wielu innych. W finale Agnieszka Bilecka, dyrektor artystyczny Poznańskiego Klubu Stylizacji, otrzymała pamiątkowy dyplom-podziękowanie (wraz z zespołem wykonała fryzury na potyczki). 

„Moda, w której nie można wyjść na ulicę, nie jest modą” – powiedziała Coco Chanel. A my powiedzieliśmy – dziennikarz, który w tematach swoich publikacji, nie umie wyjść na ulicę, nie jest dziennikarzem. Prosto z ulic i z autostrad społecznych tematów przyszli do nas w odsłonie prasowej, radiowej i telewizyjnej. Tak, było medialnie na miarę tradycji i współczesnych oczekiwań widza. 

Komentarz został wysłany. Dziękujemy!
 Błąd: {{error}}
{{ comment.disabled == 1 ? '[Treść usunięta przez Administratora]' : comment.content}}
{{ comment.author}}, {{ comment.createdDate}}
{{comment.error}}
  • 1

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ruch drogowy

REKLAMA
REKLAMA