Transport elementów konstrukcji rozpoczął się w marcu. Było to wyzwanie organizacyjne i logistyczne. Do przewozu wykorzystywano specjalistyczny sprzęt, na którym można przewozić elementy ponadnormatywne. Każdy przejazd i trasa były dokładnie planowane i zgłaszane, a transport odbywał się wyłącznie w godzinach nocnych.
Największe elementy miały nawet 4,5 metra wysokości, a długość 35 metrów. Najcięższe ważyły aż 45 ton.
Do budowy nowej konstrukcji zostanie wykorzystanych około 2,5 tysiąca ton stali i 7 tysięcy metrów sześciennych betonu.
Trójprzęsłowy most ma mieć długość 236 metrów i w nowej odsłonie nie będzie mieć podpór w nurcie rzeki. Powstaną na nim trzy pasy jezdni, ścieżka rowerowa oraz chodnik.
Segmenty są montowane z wykorzystaniem starych podpór mostu na przygotowanych konstrukcjach wsporczych. Nowe elementy będą spawane i zabezpieczone przed korozją. Prace zasadnicze związane z montażem konstrukcji potrwają do końca czerwca.