“Poznań za pół ceny” znów przyciągnął tysiące zainteresowanych

Tysiące osób skorzystało z tegorocznej edycji akcji „Poznań za pół ceny”. Do wyboru były atrakcyjne oferty w restauracjach, hotelach, ośrodkach sportu, rekreacji czy instytucjach kultury. Akcja odbyła się już po raz 12.

Od 12 lat co roku, mieszkańcy i turyści przyjeżdżający do stolicy Wielkopolski mogą korzystać przez weekend z ofert w niższych o 50% cenach. Część atrakcji dostępna jest w tych dniach za damo.

Dla przyjezdnych to okazja do noclegu w luksusowych hotelach takich jak np. Hampton by Hilton i Park Inn by Radisson za mniej niż zwykle. Zaoszczędzone pieniądze można było wykorzystać na inne atrakcje, a tych zdecydowanie nie brakowało.

W tegorocznej edycji przygotowano ponad 140 ofert na terenie Miasta i Wielkopolski. Atrakcje czekały m.in. w Obornikach, Swarzędzu, Kórniku, Mosinie, Puszczykowie i Tarnowie Podgórnym.

Uczestnicy mogli korzystać z ofert m.in. kawiarni, pubów i restauracji serwujących kuchnie i przysmaki z najróżniejszych zakątków Polski i świata.

Bogatą ofertę przygotowano w temacie kultury. Do akcji dołączyły m.in. instytucje miejskie. Chętni licznie pojawiali się w takich miejscach jak m.in. Brama Poznania, Muzeum Narodowe z oddziałami, Wielkopolskiej Muzeum Niepodległości z oddziałami czy Muzeum Archeologiczne, Muzeum Historii Ubioru, Swarzędzkie Centrum Historii i Sztuki, Muzeum Przyrodnicze Wielkopolskiego Parku Narodowego. Można było także skorzystać z oferty Teatru Nowego i Teatru Wielkiego, czyli poznańskiej opery.

Korzystne ceny czekały na chętnych również w poznańskim zoo, palmiarni czy na obiektach sportowych. Pojawiły się także oferty rekreacyjne takie jak m.in. symulator pasażerskiego Boeinga, ścianki wspinaczkowe, parki linowe czy atrakcje wodne.

Chętni korzystali także z takich inicjatyw jak np. wycieczka śladami Państwowej Wystawy Krajowej, “Dawna Kolegiata i jej następcy” i “Poznań w historii i legendzie”.

Jak informuje Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, duże zainteresowanie widoczne było już przed akcją.

„W ciągu dwóch tygodni poprzedzających wydarzenie stronę internetową akcji odwiedziło około 50 tys. osób. Najczęściej poszukiwane informacje dotyczyły gastronomii (ponad 36 tys. sesji), rekreacji i czasu wolnego (ponad 25 tys. sesji) oraz oferty kulturalnej (blisko 16 tys. sesji). Na podstawie badań wcześniejszych edycji można szacować, że w “Poznaniu za pół ceny” wzięło udział ok. 35 tys. osób, które skorzystały z ok. 75 tys. usług.”

Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna