Poznań będzie miał nową, spójną politykę mobilności

Radni z Komisji Polityki Przestrzennej i Rewitalizacji chcą stworzyć nową politykę mobilności. Pozytywnie zaopiniowali także uchylenie uchwały o polityce parkingowej.

Obecnie w Poznaniu obowiązuje kilka dokumentów regulujących poruszanie się po mieście. Miedzy innymi polityka transportowa z 1999 r., polityka parkingowa z 2008 r., program rowerowy z 2017 r. oraz plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego z 2019 r. Samorządowcy chcieliby stworzyć jeden duży dokument zbiorczy, który odpowiadałby na wyzwania jakie stawia dzisiejszy Poznań. W mieście zachodzą zmiany w infrastrukturze, zachowaniu czy oczekiwaniach uczestników ruchu.  

“Zależy nam przede wszystkim na bezpieczeństwie w ruchu drogowym, ochronie środowiska, czy równości i sprawiedliwości w dostępie do transportu”

mówi Grzegorz Kamiński, dyrektor Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta
Wśród głównych zagadnień poruszanych przez radnych znalazła się także elektromobilność, obsługa ruchu turystycznego, rewitalizacja, nowa technologia cyfrowa w transporcie oraz kolej.
 
Dopóki radni nie uchylą nowej polityki mobilności, to obowiązywać będzie polityka transportowa z 1999 r. natomiast co do polityki parkingowej, to nową uchwałę radni mają uchylić na najbliższej sesji.

“Po analizie przez Wydział Urbanistyki i Architektury i Miejską Pracownię Urbanistyczną dokument ten w dużej mierze się zdezaktualizował i wymaga gruntownej przebudowy”

Piotr Sobczak, dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury

Najważniejszym punktem nowej polityki jest nakaz budowy określonej liczby miejsc parkingowych przy nowej inwestycji. W przeszłości nie można było oddać części mieszkań do użytku, ponieważ deweloper zapewniał za mało miejsc parkingowych. Kiedy radni uchylą uchwałę, normatywy zostaną przyjęte tego samego dnia w formie zarządzenia prezydenta.