Będą zmiany odnośnie transportu miejskiego na Górczynie i Łazarzu

Miasto przez kolejne lata chce poprawić ruch w rejonie Łazarza i Górczyna, ze szczególnym uwzględnieniem transportu publicznego. Nowe plany, które mają poprawić ruch znajdą się w przygotowywanym programie transportowym.

Nowy program transportowy dla Łazarza i Górczyna, będzie zawierał w sobie kilka inwestycji. – W tym budowy parkingu typu Park&Ride na Górczynie, przebudowy skrzyżowania ul. Reymonta i Hetmańskiej tak, by kierowcy dzięki dodatkowemu pasowi ruchu mogli omijać ul. Głogowską i korzystali z drugiej ramy komunikacyjnej, wdrożenia strefy płatnego parkowania na Łazarzu oraz dostosowania ulicy Głogowskiej do obsługi przez tramwaje 45-metrowe. To wszystko ma służyć zwiększeniu bezpieczeństwa uczestników ruchu, wsparciu transportu publicznego oraz poprawie jakości powietrza i ograniczeniu hałasu w tym rejonie – twierdzi zastępca prezydenta Poznania, Mariusz Wiśniewski.
 
Największym wyzwaniem nowego programu będzie dostosowanie rozmiarów ulic do obowiązujących przepisów. Z uwagi na bezpieczeństwo przystanki na ul. Głogowskiej muszą być szersze i dłuższe. Pomoże to także wprowadzić do poznania 45-metrowych tramwajów. Obecnie takie pojazdy nie mogą poruszać się po głogowskiej i dowozić pasażerów chociażby do Dworca Głównego czy MTP.
 
Przebudowane ma być także skrzyżowanie ulic Hetmańskiej, Reymonta i Arciszewskiego. jeden z przystanków zostanie wtedy przeniesiony na ul. Reymonta, co ułatwi także dalsze prace związane z budową trasy tramwajowej na os. Kopernika. Powstanie także parking Park&Ride przy pętli Górczyńskiej. Dodatkowo wprowadzona będzie na łazarzu także strefa płatnego parkowania.
 
Zarząd Dróg Miejskich przystąpił już do zlecenia badań i analiz ruchu na ulicy Głogowskiej. Wszystkie badania maja być pomocne w opracowaniu schematów organizacji ruchu. Te będą już znane na początku października tego roku. Dalsze działania terenowe będą uzależnione od wyników badań.