Władze Poznania i województwa wielkopolskiego wciąż starają się zachęcać ludzi do częstszego korzystania z transportu zbiorowego. W tym celu jeszcze w 2017 roku rozszerzono ofertę biletową o strefy D, E, F i G oraz uatrakcyjniono możliwość przemieszczania się po samym Poznaniu.
Zmiany pozwoliły zwiększyć liczbę sprzedanych biletów niemalże o 50 procent, ale na tym Zarząd Transportu Miejskiego nie zamierza poprzestawać.
ZTM wraz z Kolejami Wielkopolskimi, POLREGIO i Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego przeprowadza badania ankietowe wśród użytkowników oferty Bus Tramwaj Kolej. Prowadzone są one w Punktach Obsługi Klienta ZTM podczas zakupu biletów okresowych. Pracownicy POK będą zadawać maksymalnie trzy pytania. Papierowe ankiety przeprowadzane będą w pociągach, w takim wypadku można zostawić wypełnione badanie na siedzeniu lub przekazać konduktorom. Ankiety będą prowadzone również na stacjach kolejowych w strefie A.
Organizatorzy akcji chcą pozyskać dokładne informacje na temat odbioru oferty przez samych klientów. Przy okazji ma to też pomóc w poszerzaniu wiedzy o możliwościach płynących z takiej formy komunikacji.