Rowery czwartej generacji sprawdziły się już w takich miastach jak Berlin czy Monachium. W stolicy Wielkopolski będzie można skorzystać z 475 takich pojazdów, a w tym 30, które posiadają napęd elektryczny.
Korzystanie z nowych rowerów nie wiąże się z dodatkowymi kosztami – nadal pierwsze 20 minut będzie darmowe, a następnie pobrane będą 2 złote za pierwszą godzinę jazdy i 4 złote za każdą kolejną. Jedyna różnica jest taka, że korzystając z rowerów elektrycznych (rozpędzają się samoczynnie do 25 km/h) po 20 minutach opłata wyniesie 3 złote, a dalej 5 złotych. Ułatwieniem dla użytkowników jest to, że nowe rowery można zarezerwować z 15-minutowym wyprzedzeniem, a w trakcie jazdy wykorzystać opcję postoju do 60 minut. Ten czas wlicza się jednak w czas wypożyczenia.
Najłatwiej wypożyczyć takie rowery za pomocą aplikacji Poznańskiego Roweru Miejskiego, ale także poprzez np. kartę PEKA. Obsługę ułatwia komputer pokładowy, znajdujący się z tyłu pojazdu. Blokada znajduje się z kolei przy przednim kole.
Warto pamiętać, że korzystanie z rowerów trzeciej generacji nie ulega zmianie i nadal należy je mocować do stojaków. Nowa generacja umożliwia zostawienie roweru gdziekolwiek, z podkreśleniem, że pojazd nie może przeszkadzać w ruchu pieszym, rowerowym i drogowym oraz musi być łatwo dostępny dla innych użytkowników. Jeśli rower zostanie „oddany” poza stacją, z konta użytkownika pobrane zostanie dodatkowe 5 złotych. Jeśli zaś rower zostanie wypożyczony poza stacją, a oddany w stacji, na konto zwrócone zostaną 2 złote.