Rusza budowa Food Parku w Starym Browarze

Stary Browar rozpoczyna kolejny etap rozwoju. Rozpoczynają się prace związane z budową Food Parku. Jeszcze jesienią tego roku powstanie pierwszy etap innowacyjnej strefy restauracyjnej w skrzydle Pasaż na poziomie +2. Inwestycja ma być realizowana w latach 2019-2020.

“Projekt Food Parku to element długofalowej strategii rozbudowywania funkcji społecznych Starego Browaru. Sukcesywnie rozwijamy sektory usługowe i ofertę związaną ze spędzaniem czasu wolnego. Browar już teraz może się pochwalić jedną z najbogatszych i najbardziej różnorodnych ofert gastronomicznych na rynku. W Food Parku pojawią się nowe formaty restauracyjne w stylu all-day-dining i kieszonkowe restauracje fast casual. Każdej ze stref foodowych w Starym Browarze nadajemy unikalny charakter. Obecnie klienci w zależności od potrzeby czy okazji mogą wybrać posiłek w “szybkich” punktach w dynamicznym otoczeniu food courtu w Atrium lub lunch czy elegancką kolację w jednej z restauracji wokół Dziedzińca, które sprzyjają dłuższemu delektowaniu się jedzeniem. Food Park wprowadzi do naszej oferty kolejny wymiar kulinarnych doświadczeń”

Renata Gralec, Dyrektor Centrum

Stary Browar od początku swojego istnienia wyznacza trendy rynkowe związane ze społeczną rolą centrów handlowych.

“Uważnie śledzimy trendy oraz zmieniające się nawyki i zachowania konsumentów oraz analizujemy potrzeby mieszkańców dużych aglomeracji. Nasze plany i inwestycje są odpowiedzią na zmieniające się otoczenie i oczekiwania coraz młodszych pokoleń naszych klientów, przy czym interesuje nas perspektywa najbliższych 5-10 lat, a nie jedynie kilku kolejnych.”

Magdalena Kowalak, prezes spółki zarządzającej Browarem

Jedzenie poza domem to rosnący trend związany ze zwiększającą się dynamiką życia zawodowego Polaków, bogaceniem się społeczeństwa oraz rosnącym znaczeniem czasu wolnego i doświadczenia (a nie tylko dóbr materialnych). Dla mieszkańców aglomeracji i młodych konsumentów jedzenie poza domem czy zamawianie posiłków online to coraz częściej element codzienności, a nie tylko sposób na uczczenie weekendu.

W Europie Zachodniej wielką popularnością cieszą się koncepty food marketów i food hali, przyciągających klientów wyjątkową atmosferą i możliwością wyboru różnorodnego jedzenia w jednym miejscu. Ten trend powoli przenika do Polski. Projekt Food Parku to jednak coś więcej niż “jedzeniowy market”, bo pomyślany jest jako część wielkiego organizmu, jakim jest Stary Browar – “miasto w mieście”, “trzecie miejsce” (najczęściej odwiedzane po domu i pracy). L

“Lokalizacja w centrum zobowiązuje – ofertę restauracyjną budujemy nie tylko dla naszych stałych klientów, ale także dla odwiedzających Poznań turystów, pracowników pobliskich biurowców, gości Targów Poznańskich, studentów czterech pobliskich uniwersytetów czy licealistów, którzy chętnie spędzają tu czas po szkole”

Renata Gralec, Dyrektor Centrum

Organizacja nowej strefy food w Pasażu umożliwi wyjścia w dużych grupach czy całymi rodzinami, celebrowanie wspólnego czasu wolnego, ale nada też nowoczesny wymiar i komfort codziennym posiłkom. Nad designerską oprawą i funkcjonalnością Food Parku pracuje poznańskie Studio Mode:lina. Architekci Mode:liny udowodnili już w mniejszej skali, projektując nowy food court w skrzydle Atrium w Starym Browarze, że dobrze przemyślana przestrzeń od razu zapełnia się ludźmi.