Umowę na przebudowę torów wraz z infrastrukturą towarzyszącą podpisano 30 sierpnia 2018 roku. Po ukończeniu prac nowa linia ma umożliwić pociągom jazdę z prędkością 160 km/h. Na odcinku Poznań-Szczecin modernizacja łącznie obejmie 45 peronów na 21 stacjach i przystankach, a także 48 przejazdów kolejowo-drogowych czy 18 wiaduktów.
Obecnie trwają prace niedaleko os. Wola w Poznaniu. Jeden z mieszkańców zwrócił się do naszej redakcji o pomoc. W swoim mailu zwrócił uwagę na hałas, który tworzą nie tylko toczące się prace, ale również przejeżdżające pociągi. Przed modernizacją maszyniści zmuszeni byli często używać bardzo głośnych sygnałów dźwiękowych, ze względu na korzystanie przez pieszych z dzikich przejść. Ponadto odnotował także głębokie wykopy przy Rusałce.
Zwróciliśmy się więc z zapytaniem do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., które to odpowiadają za prace przy modernizacji i otrzymaliśmy odpowiedź.
Dodatkowo na przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ul. Lutyckiej po obu stronach zostaną wybudowane chodniki. Z jednej strony chodnik będzie prowadził bezpośrednio do peronów przystanku Poznań Wola a z drugiej strony do ul. Sytkowskiej.
Modernizacja całej linii na odcinku Poznań-Szczecin ma zakończyć się w 2020 roku. Koszt prac na samym odcinku Poznań-Rokietnica to koszt prawie 300 mln złotych.