Według planów PKP i wojewody wielkopolskiego, na dworcu ma powstać tunel wzdłuż torów i bez wyjść poprzecznych. Miasto uznało takie działanie nie tylko za nieprzemyślane, ale także… utrudniające funkcjonalność dworca z uwagi m.in. na fakt braku wyjść poprzecznych, połączenia Dworca Zachodniego z terenem Wolnych Torów, gdzie planowana jest inwestycja oraz brak uwzględnienia faktu, że planowana jest budowa nowego dworca autobusowego.
Zdaniem władz miejskich proponowany przez spółkę i władze województwa tunel w przyszłości prowadzić będzie „donikąd”. Miasto zarzuciło także brak konsultacji i rozmów dotyczących planów.
Do zarzutów Miasta odniósł się wojewoda Zbigniew Hoffmann.
Jak wyjaśnia, realizowane przez PKP rozwiązanie ma umożliwić bezpośrednią komunikację z dworca na ul. św. Marcin. Podkreśla również, że przewidziana jest możliwość włączenia tunelu do galerii handlowej, a miejska spółka poznańskiego PKS zaakceptowała plany.
Wojewoda wskazał, że nie według posiadanych przez niego informacji, PKP nie wiedziało o planach przeniesienia dworca PKS w inną lokalizację, a sam pomysł jest „nowością władz Poznania”.
W odniesieniu do braku konsultacji przedstawionych planów Zbigniew Hoffmann powołuje się na korespondencję między PKP a wiceprezydentem Wudarskim z listopada 2018 roku.
Samą krytykę pomysłu jest zdaniem wojewody „nieuzasadniona, biorąc pod uwagę przede wszystkim interes mieszkańców Poznania i Wielkopolski.”.