Słowo kluczowe – tak czy nie?
Jeszcze stosunkowo niedawno wydawało się, że optymalna domena to taka, która bazuje na tag-ach, a więc tak zwanych słowach kluczowych. Dziś nadal jest to ważne, nie tylko po to aby potencjalna grupa odbiorców przedstawianych na naszej stronie treści miała jakiś punkt odniesienia, ale również ze względu na Google, które akcentuje jak istotne jest dostosowanie owych słów kluczowych widniejących w adresie url do fraz wklepywanych w wyszukiwarkę przez konsumentów. Nie da się ukryć, iż tag uwzględniony w domenie zawsze zostanie wychwycony przez roboty Google, jednak nie zapominajmy, że istnieje również opcja umieszczenia słów kluczowych w adresie url ale po slashu. Tym samym, niekiedy kompletnie zbędnym wydatkiem okazuje się przepłacanie za wybór domeny stricte zgodnej ze słowem kluczowym jakie nawiązuje do branży w jakiej działamy, czy treści prezentowanych na blogu.
Myślnik – za czy przeciw?
Jedni twierdzą, że to sposób na wprowadzenie w nazwie adresu www porządku i ładu, z kolei inni są zdania, że wręcz odwrotnie – taki specyficzny podział wywołuje chaos i mętlik w głowie i na klawiaturach internautów. Problematyczne może być już samo zapamiętanie pełnej nazwy, kiedy ma ona w swym składzie omawiany znak interpunkcyjny. Poza tym, bardzo często zdarza się, że internauci przykuwają wagę wyłącznie do słownictwa widniejącego w adresie www, a wszelkie zawarte w nim elementy dodatkowe typu myślnik zupełnie pomijają. To natomiast prowadzi do błądzenia w sieci w poszukiwaniu danego serwisu, a w efekcie jest nierzadko równoznaczne z szybkim zniechęceniem się potencjalnego klienta, czy czytelnika i zupełną rezygnacją z odwiedzin danej strony.
//