Jak właściwie przygotować się na zajęcia fitness?

Autor: Redakcja serwisu www.codziennypoznan.pl foto. archiwum
Artykuł sponsorowany
REKLAMA

Uczestnictwo w zajęciach fitness jest świetnym pomysłem, jeśli chcemy zadbać o sylwetkę, kondycję i dobre samopoczucie. Po pierwsze, ćwiczenia pod okiem doświadczonych trenerów są odpowiednio dobrane oraz wysoce efektywne, a trenerzy służą dodatkowo radą i zwracają uwagę na poprawną technikę ćwiczeń. Poza tym, trening w grupie jest większą motywacją i łatwiej zmusić się do dania z siebie wszystkiego!

Jednak przed wybraniem się po raz pierwszy na siłownię powstrzymuje nas często obawa przed nieznanym - nie wiemy, jakie zajęcia wybrać i jak się przygotować. Możemy zapewnić jednak wszystkich niezdecydowanych, że po przełamaniu początkowych oporów z pewnością uzależnią się od aktywności fizycznej w grupie, jak większość uczestników!

Jakie zajęcia fitness wybrać?

Najlepszym pomysłem będzie wybranie siłowni, która znajduje się niedaleko domu lub na trasie, którą codziennie pokonujesz. Tak pozbędziesz się częstej wymówki dalekich i uciążliwych dojazdów. Ważnym jest określenie celu, w jakim podejmujesz ćwiczenia. Czy chcesz zrzucić kilka kilogramów? Podnieść kondycję, popracować nad mobilnością? Wiele siłowni proponuje szeroki zakres zajęć i należy oczywiście zapoznać się z ich ofertą. Dobrze jest również zdecydować się na uczestnictwo w dniu otwartym siłowni lub zapisać się na zajęcia dla początkujących - określisz dzięki temu swój poziom i preferencje, na przykład to czy wolisz bardziej statyczne, siłowe ćwiczenia czy może żywe, wykonywane przy muzyce kardio.

Zajęcia fitness są świetnym pomysłem nie tylko dla osób, które dopiero rozpoczynają przygodę ze sportem. Włączenie w plan treningowy zajęć ogólnorozwojowych może przyczynić się do zdecydowanej poprawy sprawności w dziedzinie, którą na co dzień się zajmujemy. Na przykład, wszyscy fani zimowych sportów zdecydowanie powinni pomyśleć o zajęciach crossfit lub ćwiczeniach mobilności, a piłkarze sporo zyskają dzięki treningom siłowym, o czym ciekawie opowiada artykuł “Sprzęt fitness dla piłkarzy - co wybrać”.

Co zabrać ze sobą na zajęcia fitness?

Wybierając się na zajęcia fitness, zadbaj o wygodny, przewiewny strój. Warto zwrócić uwagę na to, żeby czuć się w nim przede wszystkim komfortowo i wygodnie, sportową modę lepiej odłożyć na później. Poza tym potrzebne będzie dobre, sportowe obuwie, przy czym należy pamiętać, żeby były to buty halowe, z podeszwą non-marking. Na większości siłowni cały potrzebny sprzęt jest dostępny na miejscu, jeśli jednak chcesz włączyć do planu treningowego również ćwiczenia w domu, świetny wybór znajdziesz w zakładce akcesoria fitness - prosportowy.pl. Dodatkowo weź ręcznik i butelkę wody lub napoju izotonicznego i leć śmiało na trening!

Co jeść przed i po treningu?

Dieta jest kluczową kwestią w treningu, który ma na celu zarówno zrzucenie kilku kilogramów, jak i zbudowanie masy mięśniowej. Częstym problemem dla początkujących jest ustalenie posiłku przed i po treningu. Przed ćwiczeniami najlepiej zadbać o to, żeby zachować co najmniej dwugodzinną przerwę przed ostatnim posiłkiem. Nie należy również zapominać o uzupełnieniu węglowodanów po treningu, najlepiej sięgnąć wtedy o owoc lub świeżo wyciskany sok owocowy.

Komentarz został wysłany. Dziękujemy!
 Błąd: {{error}}
{{ comment.disabled == 1 ? '[Treść usunięta przez Administratora]' : comment.content}}
{{ comment.author}}, {{ comment.createdDate}}
{{comment.error}}
  • 1

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ruch drogowy

REKLAMA
REKLAMA