Od dzisiaj, poznaniacy chcący dojechać do stolicy Polski, mogą korzystać z 13, a nie jak dotychczas 11 połączeń w ciągu dnia. Jeszcze do 8 czerwca 2019 roku, pociągi kursują trasą przez Inowrocław, z uwagi na prowadzone prace modernizacyjne.
Uruchomiono także nowe połączenie do Krakowa pociągiem relacji Olsztyn – Toruń – Poznań – Ostrów Wielkopolski – Częstochowa – Kraków. Można także korzystać z połączeń relacji Białystok – Olsztyn – Poznań – Wrocław, które dwa dni w tygodniu pojadą przez Opole do Katowic.
Z kolei dodatkowe wagony zyska pociąg TLK Halny relacji Bydgoszcz – Poznań – Wrocław – Kudowa Zdrój. TLK Gombrowicz zostanie zastąpiony grupą wagonów TLK Warta i TLK Osterwa na odcinku Poznań – Szczecin. IC Przemyślanin pojedzie trasą przez Poznań, Ostrów Wielkopolski i Katowice.
W nowym rozkładzie uwzględniono modernizacje linii kolejowych, co ma zapewnić optymalne kursowanie pociągów. Na trasie Poznań – Szczecin remont wymusza skierowanie części pociągów okrężną drogą przez Zbąszynek, Rzepin i Kostrzyn.
Kontynuowane są prace na linii Poznań – Wrocław, przez co część składów kursuje przez Zieloną Górę oraz Łódź-Zduńską Wolę. Relacja pociągu IC Włókniarz zostanie skrócona do trasy Poznań – Szczecin, pociąg zmieni nazwę na IC Merkury. IC Wawel będzie kursował na trasie Poznań – Kraków.
Od 1 września 2019 roku nastąpi zamknięcie linii kolejowej na trasie Zbąszynek – Czerwieńsk, co spowoduje likwidację bezpośrednich połączeń między Poznaniem i Zieloną Górą.