Jak biznes łączy się z kulturą?

Czy biznes jest odpowiedzialny za kulturę i jeśli tak, to w jaki sposób? Czy kultura wpływa na biznes i jeśli tak to w jakim zakresie? Między innymi na te pytania próbowali znaleźć odpowiedź uczestnicy seminarium zorganizowanym w siedzibie Fundacji Malta. Było to pierwsze z cyklu spotkań.

Kultura i biznes łączą się na wielu szczeblach, a przedsiębiorstwa coraz częściej biorą odpowiedzialność biznesową za kulturę. Jak podkreślali organizatorzy spotkania, jest to jeden z najszybciej rozwijających się trendów w komunikacji marketingowej.

„Kuli ścianę, by rozbudować Areszt Śledczy. Znaleźli XIX-wieczną kratę i pierwsze wejście do placówki”

Michał Merczyński, prezes Fundacji Malta

Gośćmi specjalnego pierwszego z cyklu spotkań byli prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak oraz prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich, Przemysław Trawa. Dyskusję prowadził prezes Fundacji Malta, Michał Merczyński.

„Kultura potrzebuje jednak mecenatu nie tylko samorządu, ale i biznesu. Doskonałym przykładem udanej współpracy świata biznesu i kultury są relacje MTP i Fundacji Malta. Działalność Targów wykracza daleko poza organizację imprez targowych – Targi wspierają konferencje, kongresy, wystawy, wydarzenia kulturalne, naukowe i sportowe.”

Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania

W czasie spotkania zwracano uwagę m.in. na to, że firmy potrzebują pomocy  i doświadczonych partnerów. Ważne są także odpowiednie warunki do wymiany doświadczeń i wymiany wspólnych idei i pomysłów.

Podczas spotkań w ramach cyklu, uczestnicy mają omawiać różnego rodzaju trendy i zapotrzebowania w ciągle rozwijającym się biznesie i świecie sztuki.