Nawierzchnia jezdni jest mocno zniszczona i nie brakuje na niej głębokich kolein i spękań. Krawężniki przy chodnikach są powykrzywiane i zdeformowane, a przy schodach stalowe balustrady ulegają korozji, podobnie jak stalowe elementy samych schodów.
Przebudowa zostać zrealizowana w ciągu dwóch lat i zakończyć się do września 2020 roku. Podczas prac pojawią się m.in. nowe płyty jezdne wiaduktu wraz z nowymi kapami chodnikowymi i dylatacją, nowa nawierzchnia jezdni, nowe balustrady i nowe schody.
Prace podzielono na kilka etapów z uwagi na konieczność utrzymania ciągłości funkcjonowania węzła komunikacyjnego i trasy tramwajowej pod wiaduktem. Czasowo wprowadzane będą utrudnienia w ruchu drogowym i pieszym.
Jako pierwsze zrealizowane zostaną prace związane z demontażem obecnych i budową nowych schodów, które wykończone będą nawierzchnią z żywic. Będzie się t wiązać z utrudnieniami w ruchu pieszych, które rozpoczną się od końca listopada.
Na kierowców utrudnienia czekać będą dopiero na koniec stycznia 2019 roku. Informacje o wprowadzeniu nowej organizacji ruchu będą podawane z wyprzedzeniem.