Tramwajem na Naramowice na wiosnę 2022 roku. Podpisano umowę z wykonawcą

Podpisano umowę z generalnym wykonawcą na budowę trasy tramwajowej od pętli Wilczak do Naramowic. Inwestycja będzie kosztować około 380 milionów złotych. Zarówno trasa tramwajowa, jak i objęty inwestycją nowy układ drogowy ma być dostępny dla użytkowników na wiosnę 2022 roku.

To inwestycja, na którą od lat czeka wielu mieszkańców Poznania. Ma przyczynić się do polepszenia skomunikowania północnej części Poznania z centrum miasta. Trasa tramwajowa ma pozwolić mieszkańcom na szybkie przemieszczanie się po mieście, a także zmniejszenie ilości spalin poprzez zachęcanie użytkowników do korzystania z transportu publicznego i rezygnacji z samochodów.

Generalnym wykonawcą budowy zostało konsorcjum, w skład którego wchodzą firma Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź S.A. i Gülermak Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Dziś odbyło się podpisanie umowy z Miastem.

Inwestycja będzie kosztować około 380 milionów złotych, z czego ponad 155 milionów pochodzić będzie ze środków Unii Europejskiej. Realizowana będzie w formule „Projektuj-buduj” i została podzielona na pięć podstawowych odcinków. O kolejności ich wykonywania decydować będzie sam wykonawca.

W ramach prac powstanie trasa tramwajowa o długości 3,3 kilometra, która połączy pętlę Wilczak z Naramowicami. Po drodze powstanie osiem przystanków.

„Od pętli do ul. Lechickiej tramwaj pojedzie po zachodniej stronie ul. Naramowickiej. Na skrzyżowaniu ulic Naramowickiej i Lechickiej wybudowane zostanie bezkolizyjne skrzyżowanie i wiadukty – drogowy oraz tramwajowy. Dalej, w kierunku ul. Błażeja, trasa tramwajowa poprowadzona będzie wzdłuż zachodniej strony nowo projektowanej ul. Nowa Naramowicka.”

Urząd Miasta Poznania

Wykonawca musi m.in. wybudować lub przebudować układ drogowy na trasie. Co się zmieni? Powstanie m.in. dwupoziomowy węzeł drogowy na skrzyżowaniu ul. Naramowickiej i Lechickiej. Całość będzie uzupełniona ścieżkami rowerowymi, zielenią, chodnikami oraz małą architekturą.

Inwestycja ma zakończyć się do końca 2021 roku, a wiosną 2022 roku zarówno nowy układ drogowy jak i trasa tramwajowa ma być oddana do użytkowania.